E-mail











Címlap

Vissza


Photoshop 7

Seybold a Photoshopról

26 és ½ CD

Az Adobe új "űrlapképe"

Adobe hírek

Civilizáció III.

A HP és a Macintosh

Klikktrükkök

Az OS X, az Apple jövôje

Színmenedzsment és PDF

Prágában is kreatív ...

QuarkXpress vs. InDesign

Távfigyelő Mac OS X-hez

Biztonság és szolgáltatás



 


Az Adobe új "űrlapképe"


Az Adobe egyik legnagyobb felvásárlását fejezte be, amikor 72 millió dolláros részvénycsere keretében felvásárolta az ottawai Acceliót. A cég, amely tavaly változtatta meg nevét JetFormsról Accelio-ra, elektronikusan kitölthetô üzleti űrlapjairól ismert. Az utolsó percekig éles küzdelem folyt az Accelióért, a kanadai OpenText e-szoftver fejlesztô a célnál vérzett el. Elemzôk szerint az Accelio számára az Adobe volt az ideális vevô.

Világszerte több mint 7000 felhasználó és erôs pozíció a kormányzati és pénzügyi szektor PDF alapú elektronikus formanyomtatvány piacán indokolja az Accelio piacvezetô szerepét. Az Adobe számára a legértékesebb a szerver alapú adatfeldolgozás - az Adobe-nak eddig nem volt ilyen megoldása. Az Accelio Capture Suite programcsomagjának része a kiszolgáló szerver alkalmazás, az űrlapalkotó szoftver, amely futtatható hálózat nélkül vagy vezeték nélküli eszközön is.

Az Accelio az Adobe ePaper részlegébe olvad be, de az ottawai iroda tovább működik. Az Accelio 650 munkatársa egyelôre nyugodtan aludhat, sorsukról még nem született döntés.

Az Adobe ezzel a felvásárlással megerôsítette az elemzôk véleményét és a cégvezetés azon kijelentéseit, mely szerint a vállalkozás a szerver alapú megoldások piacán is meg kíván jelenni, és vállalkozik nem dobozos termékek fejlesztésére is. "Olyan széles termékpalettában gondolkodunk, amelyben minden partnerünk megtalálja a számára legjobb megoldást" - nyilatkozta az Adobe egyik vezetôje a Seybold Bulletinnek. Az Adobe már rendelkezik szerver alapú termékkel - InScope és AlterCast a másik kettô -, de ez a legjelentôsebb lépés ebbe az irányba. Ami gondot okozhat, hogy a felvásárlással az Adobe olyan direkt értékesítési csapathoz jutott, amely gondot jelenthet a viszonteladókkal való kapcsolatában.

Az ePaper vezetôsége azonban úgy véli, hogy nem lesz konfliktus, mivel az új termék vevôkörének elérése meghaladja a viszonteladók lehetôségeit, viszont vázolja, hogy milyen lehetôsége van a volt acceliós üzletkötôk foglalkoztatására az Adobe-on belül.

Az Adobe elôrejelzése szerint az ePaper üzletág (Hogy ez mibôl áll? Tessék felkeresni az Adobe honlapját!) 2004-re három milliárd dolláros forgalmat fog lebonyolítani. Az Accelio 99-rôl 2000-re 94 millió dollárral, 2000-rôl tavalyra 100 millió dollárral növelte bevételét. Az Adobe legnagyobb ütemben növekvô eladását az Acrobat divízió produkálta, a bevétel tavaly 41 százalékkal nôtt. (Ugyan az Almalap nem gazdasági újság, de a számok az informatikai trendek komolyságát jelzik.)

A Seybold véleménye szerint a PDF sikeressége a nem nyomdai területen megkérdôjelezhetetlen, az Adobe minden nyilatkozata arra mutat, hogy ezen a területen aktívan kívánnak fejlôdni. Az üzleti és kormányzati használat feltétele a biztonság, amely a Seybold szerint megoldható. Az InScope, a Studio és az AlterCast esetében ez kevésbé fontos, mivel a fô vásárlók nem az üzleti és kormányzati vevôk. Ezért az elemzés készítôi úgy vélik, hogy az Adobe-nak nincs választási lehetôsége, a változások elé kell mennie. A megroggyant szoftverpiac állandó veszély, a stagnálás alól egyetlen cég sincs beoltva. Az OEM piac virágzik, különösen az on-demand nyomdai piac, de a fejlôdés mégsem felel meg a részvényesek várakozásának. Hogy mire jut az Adobe a nagyfelhasználókkal, az még kérdéses. Ez a felvásárlás egy asztalhoz ültette ôket. Most kell megmutatnia üzleti rátermettségét!



A lap tetejére