E-mail











Címlap

Vissza


PowerBook G4 napló

Toast 5.0 / HDT 4.5

Kis közgazdaságtan 1.

Orákulum az almáról

A Photoshop története

Kis közgazdaságtan 2.

KPT 6

Logitech

MacOS X - Első ...

Matrox RTMac

OKIrat

Villámgyors renderelés

Nuendo

AppleNews


Előfizetés

Hirdetés

Impresszum

Kótya-Vetye feladás

 







Az Apple második negyedéves eredménye

Az Apple közzétette a 2001. pénzügyi év 2001. március 31-én záródó, második negyedévének eredményeit. A negyedévben az Apple 43 millió USD – azaz részvényenként 12 cent – nyereséget ért el, szemben az elôzô pénzügyi év azonos idôszakában elért 233 millió USD – azaz részvényenként 64 cent – nyereséggel. A most lezárult negyedév teljes forgalma 1,43 milliárd USD volt, mely 26 százalékos csökkenést mutat az elôzô pénzügyi év azonos idôszakához képest, a bruttó árrés pedig 26,9 százalékra csökkent, az elôzô pénzügyi év azonos idôszakában elért 28,2 százalékról. A nemzetközi piacokon történô értékesítések a teljes forgalom 48 százalékát tették ki.

A negyedéves eredményre kedvezô hatással volt az adók levonása után összesen mintegy 89 millió USD értékben az ARM Holdings, plc. cégben birtokolt mintegy 23 millió darab részvény eladásából származó bevétel, és a más befektetésekre fordított 86 millió USD kiadás. A nem ismétlôdô pénzügyi műveletek hatása nélkül a cég negyedéves nettó nyeresége 40 millió USD – azaz részvényenként 11 cent – lett volna.

Az értékesített darabszám 751.000 volt.

„Legújabb termékeinek bemutatásával az Apple még az iparág közismerten nehéz gazdasági körülményei között is vissza tudott térni a nyereségességhez,” – mondta Steve Jobs, az Apple elnök-igazgatója. „Ebben a negyedévben indítottuk világhódító útjára a PowerBook G4 Titánium modellt, mely új divatot teremtett a mobil számítógépek piacán, a Mac OS X alapszoftvert, a világ legmodernebb operációs rendszerét, az iTunes szoftvert, melynek segítségével minden eddiginél könnyebbé vált a digitalizált zenék tárolása és a saját zenei CD lemezek elkészítése, valamint a SuperDrive meghajtót, mely az iDVD és a DVD Studio Pro szoftverekkel mindenki számára elérhetô közelségbe hozta a DVD videolemezek készítését. Ez a negyedév a remek új termékeké volt, és ez így lesz a jövôben is.”

„Nagyon örülünk, hogy miközben sikerült visszatérnünk a tartósan biztosítható nyereséghez, a kereskedelmi csatorna átlagos készleteit sikerült újra 4 hét alá csökkentenünk,” – mondta Fred Anderson, az Apple pénzügyi igazgatója. „A mérlegünk erôs, és több mint 4,1 milliárd USD készpénzállománnyal rendelkezünk. Terveink szerint a pénzügyi év második felében 3,2 és 3,4 milliárd USD közötti forgalmunk lesz, azaz folyamatosan növekvô nyereségre számítunk a harmadik és a negyedik negyedévben.”


Informatika az üzleti felsôoktatásban

A London School of Economics nemrég két információtechnológiai dékánt is kinevezett, ami újabb jele annak, hogy megváltozik az egyetemi világ viszonya az informatikához. Claudio Ciborra és Robert Galliers professzorok elmondták: a terület különösen vonzó, amióta a csúcstechnikai cégek bevétele ugrásszerűen megnôtt. Galliers azonban felhívta a figyelmet arra, hogy az információtechnológiai oktatásnak az emberi oldalra is figyelnie kell, és a tananyagot egy szélesebb, multikulturális üzleti stratégiába illeszteni. „A cégek hiába költenek vagyonokat az elektronikus kereskedelemre, ha nem tudják kezelni a belsô változásokat.” Mindketten úgy látják, a mai üzleti világ megtévesztôen bonyolult és kaotikus. Azt javasolják, hogy a jövô igazgatási stratégiáit tudatosabb információtechnológiai perspektívával építsék fel, amely képes túllépni a szoftver- és hardvergyártók kínálta egyszerű megoldásokon.

(Financial Times ’01. márc. 5.)

Lassan a testtel

A National Science Foundation szerint elengedhetetlen, hogy az államok kutatásokat végeztessenek, mielôtt áttérnek az on-line választásra. Fontos volna megvizsgálni, hogyan befolyásolná a változtatás a részvételt, milyen felületet lehetne használni, és hogyan lehetne tesztelni a rendszert. A jelentés elkészítésében részt vettek társadalomtudósok, internetes biztonsági szakemberek, a választási csalások szakértôi és állami hivatalnokok is. Néhányan közülük kételkednek a módszerben – „az internetes választást elsôsorban a középosztálybeliek erôltetik, akik szeretnének kényelmesen szavazni” – mondta Paul S. Herrnson, a University of Maryland, College Park professzora. Attól tart, hogy az államok sok pénzt költenek majd az on-line szavazásra mielôtt alaposan megvizsgálnák ezeket a rendszereket.

(Chronicle of Higher Education Online ’01. márc. 7.)


Elkelt az ötmilliomodik iMac

Az 1998. május 6-án világhódító útjára indított iMac a teljesítmény, az egyszerűség és a gazdaságosság gyôztes kombinációját biztosítja, így hamar az otthoni, oktatási és üzleti felhasználók kedvenc számítógépévé vált. Az iMac többszörösen díjnyertes formaterve világszerte új divatirányzatot indított, új termékeket inspirált a számítástechnikai iparág határait messze túllépve. „Egyszerűen szólva, az iMac újradefiniálta az otthoni és az oktatási számítógép fogalmát, amikor olyan elôremutató technológiákat tett mindenki számára hozzáférhetôvé, mint az USB- és a FireWire-kapuk, a vezeték nélküli hálózatok, az íróasztali videoszerkesztés, a csendes működés ventilátorok nélkül és a kiemelkedô ipari formaterv,” – mondta Steve Jobs. „Nagyon várjuk, hogy egy-két éven belül a tízmilliomodik iMac is gazdára találjon.”

Az iMac leegyszerűsített formája egyszerre praktikus és szép. Az iMac volt a elsô számítógép, amely lehetôvé tette, hogy a vásárlók kiválasszák a gép színét, még jobban ízlésükhöz alakítva ezzel a munkahelyüket vagy ez otthonukat. Az iMac volt az elsô számítógép, ami alapszolgáltatásként kínálta az USB- és a FireWire-kapukat, melyek segítségével perifériák teljes hadseregét lehet csatlakoztatni hozzá. Az iMac-modellekkel az Apple kezdte széles körben népszerűsíteni a vezeték nélküli hálózatokat, és ez volt az elsô a nagy teljesítményű személyi számítógépek közül, ami ventillátor nélküli hűtésével segít a környezeti zaj csökkentésében. Miközben izgalmas új szolgáltatásokat kínál, az iMac elismerést vívott ki egyszerű üzemeltetésével is. Még egy teljesen kezdô felhasználó is 10 perccel azután, hogy elôször meglátja az iMac csomagolását, már szörfözhet is az Interneten. Az iMac központi szerepet vállal napjaink „digitális életérzésében”, a CD-RW-meghajtónak, és az újszerű iTunes és iMovie 2 szoftvereknek köszönhetôen.

Magyarországon az Apple több mint 3500 iMac számítógépet értékesített. Az iMac kiemelkedô ár/teljesítmény viszonyt biztosít, és továbbra is az Apple leginkább megfizethetô termékcsaládja marad.


A lap tetejére