E-mail











Címlap

Vissza


Videós idők

ArchiCAD 7.0

Szupervékony Visor

Adobe Acrobat 5.0

iMic

Grappler SCSI 906F

USB 2.0

A színkezelés ... II. rész

ArchiFM 2000

Az Apple magyar szíve

Az OS X gyártásra kész

Virtuális könyvkiadó

Az Év Diákterve

AppleNews


Előfizetés

Hirdetés

Impresszum

Kótya-Vetye feladás

 







Két új operációs rendszer

Az Apple és a Microsoft egyaránt új operációs rendszerrel próbálja lenyűgözni a vásárlókat. A Mac OS X és a Windows XP biztonságos és könnyen használható felületeket, multimédiás eszközöket kínál. A Windows XP azt a stabil kódot használja, mely oly vonzóvá tette a Windows 2000-t az üzleti ügyfelek számára, ráadásul temérdek zenei, álló- és mozgókép funkciót. A Mac OS X új vizekre evez: a BSD Unix platform megbízhatóbb a korábbiaknál, és egészen másképp néz ki – ez lehet, hogy zavarni fogja a régi rajongókat, viszont megkönnyítheti az ismerkedést a kezdôk számára. Bár az ágazat egyetért abban, hogy az új operációs rendszerek jobbak elôdeiknél, Al Gillen (International Data) és sokan mások is úgy vélik, a felhasználók csak akkor térnek majd át, ha új számítógépet vásárolnak. Byron Hinson, a Windows fejlesztéseket nyomon követô ActiveWin.com site szerkesztôje azonban elképzelhetônek tartja, hogy az új Microsoft operációs rendszer a Windows 95-höz hasonló gyors népszerűségre tesz majd szert.

(Washington Post ’01. márc. 2.)


Mit vesznek a fôiskolások a hálón?

A National Association of College Stores (NACS) jelentése szerint az amerikai fôiskolások 51 százaléka vásárol a világhálón, évente átlagosan körülbelül 330 dollárt költenek el. Az adatvédelem és a biztonság ma kevésbé izgatja a diákokat, mint régebben, viszont többen panaszkodnak amiatt, hogy hitelkártya híján nem tudnak az interneten vásárolni. A NACS megállapította, hogy a diákok számára az öt legfontosabb szempont az ár, a minôség, a márka, a kiszállítási idô és hogy ismerik-e az eladót. A keresôprogramokat információforrásként többre becsülik, mint a szóbeszédet. Leggyakrabban zenét vásárolnak, a második helyen a könyvek állnak, majd a vonat-, busz- és repülôjegyek, koncertjegyek és szoftverek.

(Newsbytes ’01. márc. 6.)

Bíróság elôtt az árverési csaklók

Három férfi, akik együtt hajtották fel hamis műtárgyak árait az eBay-nél 16 rendbeli csalás vádjával áll bíróság elé. A trió állítólag közös munkával, hamis e-mailek, nevek és történetek segítségével 450.000 dollárt húztak ki a vásárlók zsebébôl. Az eBay is támadások kereszttüzébe került: azzal vádolták, hogy nem tesz eleget azért, hogy megakadályozza a csalásokat. Claudia Bourne Farrell a versenyfelügyelet (FTC) képviseletében elmondta: 2000-ben az összes hozzájuk beérkezô panasz 8 százaléka, 11.000 beadvány árverési csalással volt kapcsolatos. Az eBay azt állítja, hogy tett lépéseket, hogy rendet teremtsen honlapján, de a teljes biztonság csak álom. Egy kaliforniai műkereskedô, aki gyakran használja a honlapot, kijelentette, hogy az eBay árverései hitelesebbek mint valaha. A site úgy véli, a per mindenki számára figyelmeztetés, hogy az internetes árverési csalásnak komoly következményei lehetnek.

(New York Times ’01. márc. 9.)


Vita az elektronikus kiadás jogáról

Random House, (a Bertelsmann leányvállalata) beperelte a RosettaBooks e-könyv kiadót azzal a váddal, hogy olyan könyvek elektronikus verzióját jelentette meg, amelyek jogát nem birtokolta. Keresetükben úgy érvelnek: az elektronikus kiadás joga a könyvkiadóké éppúgy, ahogy a videókiadás joga a filmgyáraké. Harriette Dorsen, a Random House jogtanácsosa felhívta a figyelmet arra, hogy a hagyományos kiadók nem fektetnének pénzt az új technológiákba, ha azt gondolnák, elveszíthetik „saját” műveik jogait. Arthur Klebanoff, a RosettaBooks alapítója azzal vágott vissza, hogy a kiadók az elmúlt húsz évben az elektronikus kiadást belefoglalták a szerzôdésekbe, vagyis maguk sem gondolják, hogy a jogok automatikusan az övék lennének. Klebanoff elmondta: tárgyalásokat folytattak a megjelent művek szerzôivel, köztük Kurt Vonneguttal és William Styronnal. Az AOL Time Warner hagyományos kiadóvállalata és a Viacomhoz tartozó Simon and Schuster a Random House álláspontjával értenek egyet.

(New York Times ’01. febr. 28.)


A lap tetejére