E-mail













 


Webauditálás és Explorer uralom


Az ActiveAgent on-line ügynökség felmérést készített az internetezés technikai hátterérôl a 2002-ben futtatott kampányai alapján.

A kutatási eredmények szerint a böngészôprogramokat tekintve a Microsoft (MS) Explorer 5.x-es verziói továbbra is vezetik a listát 49,9 százalékkal. 36,6 százalékos használattal második helyen áll az Explorer 6.0-s változata. A Netscape 4.x-es, illetve az Explorer 4.x-es verziói 4-4 százalékkal a dobogó harmadik helyére kerültek.

Az alternatív böngészôk, mint például az Opera, az 1 százalékos használati arányt sem érik el. A kutatás az internetezôk által használt operációs rendszerekre is kiterjedt, ezek eredményeit azonban célszerűbb inkább a vállalati szféra elemzésének tekinteni, mivel az elérések jó része munkaidôben és munkahelyrôl történt.

Az elemzett kampánystatisztikák fényében még mindig az MS Windows 98 számít a legelterjedtebb operációs rendszernek 41 százalékkal, a 2000, illetve az NT 35,2, illetve 14,2 százalékos arányaival szemben. Érdekes módon az elért felhasználók közel 5 százaléka továbbra is Windows 95-el dolgozik.

Az on-line marketinggel foglalkozó szakemberek számára fontos kérdés, hogy milyen képernyôfelbontásra optimalizálják a készítendô kreatív anyagokat. Az adatok fényében elmondható, hogy közel azonos 40-40 százalékos arányban találhatóak 800x600, illetve 1024x768-as képernyôfelbontások a felhasználók körében.

. . .

Kreatív a MédiaNavigátor webszájtokkal való bôvülésével, illetve látogatottságuk mérésével foglalkozott. A Szonda Ipsos által publikált napi egyedi látogatószámok a hat portálra többé-kevésbé eltérnek a Medián WebAudit belsô, egyelôre nem publikus mérési eredményeitôl. Medián WebAudit látogatóanalízis- programja a nyár végén indult el, az elsô publikálható eredmények az év elején várhatóak.) A számok egymás melletti közlése mindenképpen félrevezetô lenne, ezért inkább vegyük sorra az eltérés okait.

1.
on-line mérési rendszerek az anonim látogatóazonosítás következtében nem személyeket, hanem internetfelhasználókat azonosítanak egyedi látogatóként. Ebbôl következôen az a személy, aki napközben a munkahelyi gépérôl, este pedig az otthoni gépérôl internetezik, nem egy, hanem két egyedi látogatóként lesz elkönyvelve a WebAudit rendszerében. Ugyanakkor a könyvtárakban, iskolákban egy géprôl naponta akár tucatnyian is szörfölhetnek, a mérési rendszer többnyire mégis csupán egyetlen felhasználót lát. Összességében a mért egyedi látogatószám munkanapokon valamelyest magasabb, mint az internetezô személyek száma, a hétvégeken viszont rendszerint alacsonyabb, hiszen az otthonokban ma még jellemzôen egy számítógép van, amit általában család több tagja is használ.

2.
Az online mérés során pontosan definiált, hogy egy adott portál látogatottságába mely oldalak forgalma számít bele. Ezzel szemben egy felmérés során a megkérdezettek mást és mást érthetnek origo, index vagy korridor alatt. A megkérdezettek egy része origo alatt a teljes origo networkre gondol, beleértve a freemailt, a vizslát vagy a jatek.hu-t, míg mások csupán magára az origo portálra.Hasonló bizonytalanság léphet fel az index esetében a tar.hu vagy a Larkinor kapcsán, illetve a korridornál a Mailbox szolgáltatás vagy a Bigbrother oldalai esetén.

3.
Az on-line mérés ugyanolyan pontos látogatottsági statisztikákat készít kis és nagy forgalmú webszáktok esetén, míg a mintavételezésen alapuló felmérés a kisebb forgalmú portálok esetében már jelentôs hibát, pontatlanságot mutathat.

4.
A Szonda Ipsos felmérése a megkérdezettek alsó korhatárát 15 évben határozta meg, míg a WebAudit eredményeiben feltehetôen a 10-15 évesek is számottevô súllyal képviseltetik magukat. Ezt a feltételezést támasztja alá a Szonda Ipsos felmérésének korosztályok szerinti megoszlása is, ahol a 15-17 évesek részaránya figyelemre méltóan magas.


Kreatív Online


A lap tetejére