E-mail











Címlap

2001-es oldalak

Előfizetés

Hirdetés

Kótya-Vetye feladás

Impresszum



Egy ígéretes év?

xServe, a kiszolgálógép

Titániumabb

Jaguár - QuickTime 6 - iC6

iPhoto 1.1 + tippek

Adobe Roadshow

Szereted az OpenType-ot?

Quark-jövô, Book-O-Matic

10 érv a Photoshop 7 mellett

Menj! Élj! (GoLive 6)

Élj! Mozogj! (Live Motion 2)

Az Adobe és a Péter-elv

Beperelte, az meg viszont

Jön az Acrobat Editor?

MX - a Macromedia jövôképe

Biztonsági rés a Flash 6-ban

Az öreg halász eBookká lesz

A CtP hatása a Heidelbergre

Portable CD RW 24x10x40

Canon W7200 és W7250

Etikett nyomtatás Wordből

FileMaker adatok Excelbe



 


Egy ígéretes év?


A kirakós, melyet Steve Jobs néhány hónappal ezelôtt kezdett el, lassanként összeáll. OK, egyetértek azzal, hogy több erôfeszítés történhetne a processzorfejlesztés terén, illetve a már meglévô technológiák jobb értékesítésében, de azt gondolom, hogy az Apple nyugodt optimizmussal tekinthet a jövô elé.

Észrevették, hogy az elmúlt negyedév pénzügyi eredményei szerint a hat vezetô személyiszámítógép-gyártó cég közül csupán kettô volt nyereséges, és ezek egyike az Apple volt? Ez azt jelzi, hogy az Apple nagyon jól rátapintott valamire.

Az Apple sohasem akart monoton, unalmas, egyenmegoldásokat árulni, amelyek mindenkinek jók. A cég stratégiája mindig is az volt, hogy adott piaci szegmenshez szóljon, és azt speciálisan, a számára tervezett megoldásokkal lássa el. Ez a stratégia, úgy tűnik, helyesnek bizonyul.

Példák?
A leggyakoribb kritika, amelyet a grafikus művészek megfogalmaztak a PowerBook G4 elôzô modelljével kapcsolatban az volt, hogy a gép relatíve alacsony képernyôfelbontással rendelkezett a méretéhez képest. A probléma mára megoldódott: itt az új PowerBook G4!

Az Apple oktatási vásárlói pedig egy robusztus, gyors, nagyképernyôs és teljesen felszerelt számítógépet hiányoltak a termékskálából, amely még az egyetemek / fôiskolák számára is elviselhetô árú. A probléma mára ugyancsak megoldódott: itt van az eMac!

De a legfontosabb változások mostanság inkább a szoftveroldalon történtek. Az Apple nemrég jelentette be a Mac OS X legújabb frissítését (kódneve "Jaguár", és nyártól lesz elérhetô a vásárlók számára). Nézzük csak meg a továbbfejlesztett jellemzôk hosszú listáját: nagyon figyelemreméltó, hogy ennyi fejlesztés történhetett meg ilyen rövid idô alatt. Ha Önt ezzel nem gyôztem meg, nézze csak meg, hogy mikorra ígérik a Windows XP következô frissítését: 2004 elôtt biztosan nem jelenik meg!

A WWDC-n (fejlesztôi konferencia, melyet május elején tartottak) már bepillanthattak a fejlesztôk a "Jaguár" fejlesztéseibe és új jellemzôibe: új "Inkwell" nevű kézírás technológia, "Jaguár" szerver, Sherlock 3, új iChat, továbbfejlesztett Finder, az új Quartz Extreme grafikus renderelô modell, új "Rendezvous" technológia, a Mail program új változata és hamarosan egy új szerver is az Apple-tôl.

Sok érdekes elnevezésű technológia, de hasznosak lesznek ezek egyáltalán? És az adott piaci szegmensek vásárlóinak igényeihez alkalmazkodnak? Igen, az Apple elsôsorban három fô vásárlói típust célzott meg ezekkel a fejlesztésekkel, három területen: Unix-felhasználók és -fejlesztôk, vásárlók, akik nagyobb Windows-kompatibilitást szeretnének, illetve az oktatási vásárlók.

A Unix fejlesztések között szerepel a FreeBSD v4.4, a GCC 3, az IPv6 és IPSec, a CUPS (új nyomtatási modell), az Open Directory (LDAP) és a Kerberos.

A Windows-Macintosh anyagtovábbítás fejlesztése érdekében: SMB-böngészés és -megosztás, beépített VPN (PPTP) támogatás, Active Directory támogatás ("home directory" szolgáltatásokkal) és jobb Microsoft Exchange támogatás a Mail alkalmazásban.

Az Apple egy sor fejlesztéssel is megerôsítette elkötelezettségét oktatási vásárlói felé, ilyen például a munkacsoport-kezelés, a továbbfejlesztett Finder, a Netinstall/Netbook, a Universal Access, a nyomtató-megosztás és az új Sherlock 3.

Ezekrôl az új jellemzôkrôl bôvebben is olvashatnak még az Almalapban, na és persze a következôkben is.

Még több bejelentés várható, természetesen ugyanabban a szédületes ütemben, amiben az elmúlt 3 évben, szóval senki se lepôdjön meg, ha a közeljövôben még több speciális piacokhoz szóló termék jelenik meg (a szerverszegmens csak egy ezek közül). Ám az egészben az a legnagyszerűbb, hogy mindezek a fejlesztések egyetlen globális és logikus stratégiába illeszkednek.


Emanuele Massimo


A lap tetejére