Hirdetés
TÖBB iPOD, KEVESEBB MAC
Az Apple 15 százalékkal növelte az iPod megrendeléseit, de majd ennyivel csökkentette a Macest.
AAPL - ADBE
A héten az Apple árfolyama ismét elérte a 185 dollárt, év elején 200 is volt, aztán vidáman leesett 110-re. A növekedés láttán az elemzôk ismét vad jóslatokba kezdtek, hova fog még emelkedni. A találgatások után hosszú elemzések következtek arról, hogy az Apple készpénz állománya - ez valójában kötvényeket és lekötéseket jelent, amelyek azonban gyorsan készpénzzé tehetôk - már elérte a 20 milliárd dollárt, forintban 3267 milliárd forintot.
Noha az nem rossz, ha egy cégnek van készpénze, de a befektetôk, a részvényesek nem igazán örülnek ennek. Miért? Mert a pénz így kevesebb hasznot hoz, mint befektetve. Ezért idôrôl-idôre találgatások látnak napvilágot, mit is kellene megvennie az Apple-nek. Az egyik régi sláger az Adobe. Vegye meg az Apple az Adobe-t.
    A NAB kiállításon, ez az amerikai videó-mozi-tévé technikai éves rendezvény, elterjedt a pletyka, az Apple eladásra kínálja a Pro alkalmazásait, köztük a Final Cut Pro-t, amely a maga területén piacvezetô. De Pro alkalmazás a Shake, a Motion, a Logic Pro valamint az Aperture. Miért adná el az Apple ezeket az alkalmazásokat? Azért - szólt a rafinált érvelés -, mert különben a versenyhivatal nem hagyná jóvá az Apple-nek az Adobe megvételét. A rafinált érvelés arra a felvetésre, hogy az Apple miért dobná ki például a Final Cut Pro-t, ami - mint említettük - piacvezetô, igazából nem adott választ, a Premiere, az Adobe hasonló célú szoftvere ugyanis a szakemberek szerint messze nem olyan jó, mint a Final Cut. A Pro alkalmazások eladása melletti érvként az is elhangzott, hogy az Apple igazi sikerét a hardver adja, miért is pazarolná energiáját a Pro alkalmazások fejlesztésére. Ez az érv azonban érthetetlenné teszi, hogy miért venné meg az Apple az Adobe-t, ha amúgy is el akarja passzolni a szoftverfejlesztését.
    Végül az Apple Pro alkalmazásokért felelôs vezetôje kereken kijelentette, hogy a cégnek egyáltalában nem áll szándékában eladni a Pro alkalmazásokat.
Aki most megnyugodna, azt emlékeztetjük, Jobs hosszan taglalta, hogy az Apple soha sem lesz Intel processzoros számítógép.
A Final Cut Pro-nak már több, mint egy millió eladott példányát használjuk videók vagdosására. A szoftver annyira jól megy, hogy az Államokban a profi videó-szerkesztô piac 49 százalékát birtokolják, második az AVID 22 százalékkal.







A lap tetejére


iFUND
Januárban az Apple 100 millió dolláros alapot hozott létre, amely befektetési alapként muködve az iPhone-os szoftverek fejlesztését támogatja. Az iFund elsô két befektetését máris megtette - a három-négy hónap igen gyors az ilyen befektetések esetében. Az egyik támogatott a Whrrl, amely az iPhone térképszolgáltatást fésüli össze a nézett terület legfontosabb eseményeivel, boltjaival - mintha ilyen már sok lenne. A másik érdekesebb, az iControl az iPhone-t távvezérlôvé alakítaná, amellyel a tévét, mikrohullámú sütôt vagy a mosógépet vezérelhetnénk.

SIKER KOSON
A Kafka György vezette Trans- Europe Kft., az Adobe hazai disztribútora a görög Kos szigetén töltött néhány napot. Ahol átvehették az Adobe Channel Star of the Year díj átvételérôl - ezúton is gratulálunk Kafka Gyurinak és munkatársainak. A konferencián prezentációkat is tartottak a Trans-Europosok. A Trans-Europe Kft. technikai csapata a hazai Adobe közösség visszajelzései alapján a magyar felhasználók igényeit, felvetéseit és problémáit közvetítette az Adobe felé. (Ilyen kérdés például a lokalizáció, amely várhatóan gyorsabb lesz, így új termék megjelenésekor a magyar verzióra sem kell majd sokat várni.) A Trans-Europe Kft. marketingcsapata pedig a hazai kereskedelmi és Anti-Piracy kampányokat mutatta be a konferencia résztvevôinek.

BYE-BYE GOLIVE!
Az Adobe az év végén beszüntetim a GoLive támogatását,amelyet egykor a Dreamweaver konkurensének szánt az Adobe. A cég illetékese ki is hangsúlyozta, minden erejükkel a Macromediával megvett Dreamweavert fejlesztik.

Szoftver írások