Hirdetés

Apple Store - hogyan?

Az Almalap szerkesztőségének ablakát épp az aranyat érő májusi jégeső verte, amikor a villám fényénél azt vettük észre, hogy a szél és a víz egy nagy fehér borítékot tapasztott az ablaküveghez. Kíváncsiságunknak határt szabott, hogy az ablakot rossz záródása miatt vagy öt évvel ezelőtt az irodaház bérbeadója beszögelte. A levél viszont annyira ragaszkodott az ablaküveghez, hogy kedvünk támadt kívülről megközelíteni - de nem bizonyultunk elég magasnak, mert a súlypontemelkedésünk és az ablak között is méterek voltak, az Almalap irodája a negyedik emeleten található. Így kiböjtöltük a vihar végét (Elvonult a vihar - Illés), kisütött a nap (Let's the sun shine! - Hair), a levél a földre esett. A boríték kicsit elmosódottan ez állt: "Mit tehet érted az Apple Store?". (Ez persze nem igaz, a cikket a neten találtuk. De adtunk az írói munkásságunknak.)

1

Az iPodnak két halála van. A reset - alapba állítás - és a restore - alapbeállítás. Ha ezek egyike nem működik, akkor az iPod mehet a kukába. Ha már nem garanciás az iPod, vagynem vettél rá AppleCare-t (Amerika, tényleg, kedves Almárium Szerviz, miért nincs az iPodokra a Macekhez hasonló garancia kiterjesztés?), akkor két dolgot tehetsz. A rossz iPodot leadva tíz százalékos kedvezménnyel vásárolhatsz másik iPodot, de nem shuffle-t (Amerikában) vagy fizeted a javítást, amelynek díjából szinte új iPodot vehetsz.


2

Négy dolgot próbálunk a Mac mellé eladni, amikor tőlünk vásárolsz (Amerika). Az első az Apple Care, ami semmi mást nem ad, mint a garancia kiterjesztését további két évre. (Magyarországon is létezik ilyen +2 éves garancia az Almárium Szerviz kínálatában, amelyet bármelyik viszonteladónál meg lehet vásárolni. A +2 év garanciát a Mackel együtt, vagy a vásárlását követő 90 napon belül lehet megvenni.) A második a .Mac, amelyet akkor vegyél meg, ha szeretnéd fényképeidet, kis videóidat könnyen közzétenni a neten, vagy ha saját, személyes weblapot publikálnál. A Pro Care a harmadik, amit kínálunk, ez + év garanciát ad (nem derült ki, hogy a Pro Care és az Apple Care összeadódik, vagy egymást kiváltó megoldás.) Végül a negyedik dolog a One2One képzés, amit adunk, ez a leghasznosabb. (A One2One óradíjas, személyre szabott tanácsadás. Bejelentkezel a neten, megírod, hogy milyen témakörben lenne szükséged tanácsra - ennek megfelelően foglalhatsz időpontot. Amikor bemész az Apple Store-ba, már várnak rád és egy órán át kérdezhetsz olyantól, aki a megadott területen profi.)

3

Szívesen veszünk vissza gépeket a visszavásárlási időn túl is. Ha még ki sem nyitottad, akkor együtt nyitjuk ki. Ha előre megbeszéled a (bolt- vagy illetékes) vezetővel, akkor speciális ajánlatokkal várunk.


4

Semmit sem tudunk arról, mikor milyen gépet mutatunk be. Nem is engedélyezett, hogy olyasmiről spekuláljunk, ami nincs fent az apple.com szájton. Ha azt mondanám a Storeban az egyik érdeklődőnek, hogy várható a 3G-s iPhone megjelenése, akkor ezért ki is rúgnak.


5

Ha teljes munkaidős munkára vágysz, akkor ne ezt a céget válaszd! Ahhoz, hogy teljes munkaidőben itt dolgozhass, már egy-két éve kapcsolatban kell lenned a céggel. Az előrejutás nehéz, egy Store-ban vagy száz ember dolgozik. Részmunkaidősként viszont bárhová felvesznek heti 4-20 órás állásba.


6

Miért kérjük el az email címedet? Két okból. Mert az ajánlatunkat mailben küldjük el, és a levél alján találsz egy szavazóhivatkozást. Ennek alapján értékelődik az üzlet. A cég kiátlagolja a válaszokat és minősít minket. A 10-9 pont esetén jók vagyunk, 8-7 pontnál passzívak, 6 és alatta viszont.

7

Ha hatost vagy rosszabbat adtál, akkor a vezetőnek 24 órán belül fel kell hívni, hogy megtudja, miért adtál ilyen rossz jegyet nekünk. Bármiért is, meg kell ígérje, hogy változtat ezen és felajánlhat kedvezményt a rossz tapasztalat kompenzálására (figyelem: ajánlhat!). Tudd, a vevő elégedettség mérő levelek közvetlenül a hátsónkhoz vannak bedrótozva. Ha a vezetővel van bármi gondod, akkor hiába is panaszkodnál, ami az egyik fülén be, az a másikon ki. Ha ellenben veszel bármit és lepontozod, akkor másnap ott fog toporogni az üzlet bejáratánál, hogy kiengeszteljen, amikor jössz. Ja, és ne felejtsd visszahozni, mit vettél!

 

A lap tetejére


Célzatlan írásaink