Hirdetés
PROGRAMOK TOUCH-RA
Másokat is bosszanthatott a touch korlátozott tudása, mert a neten folyamatosan áradó hírek leírással, fényképekkel bizonyítottan mutatják, miként lehet a Mail levelező programot, és más alkalmazásokat feltenni az iPod touchra.
ILOUNGE VERSENY
Az iLounge szájt két versenyt is hirdetett, amelynek nyertesei bekerülnek a cég 2008-as vásárlói katalógusába. Az iLounge az egyik legerősebb, tartalomban leggazdagabb szájt az iPoddal és az új idők szelének megfelelően az iPhone-nal foglalkozók közül. Az első verseny címe Holiday iPod Photo, értelemszerűen olyan fényképeket várnak, amelyen az iPod és valamilyen ünnep látható.
    A második kiírás inkább a fantáziát mozgathatja meg, hiszen a címe: iPhone nano Concept, azaz a kiírók arra kíváncsiak, ki milyennek képzeli el az iPhone nano- t, ha lenne. A versenykiírás pontos feltételei megtalálhatók az iLounge szájtján.
ZSEBÉSZ BUCSÚ
Az iPhone megjelenésével úgy tűnik, megkezdődött a PDA-k, a zsebészek, a kézi-számítógépek alkonya. Most a Palm jelentette be, hogy 840 ezer dolláros mínuszban van, aminek legfőbb oka a Treo, a cég kéziszámítógépe. A cég tavaly még 16 milliós nyereséget jelentett ugyan erre a negyedévre.
    A piac ura jelenleg a BlackBerry, amely 3,180,000 darab készüléket adott el, a második az Apple iPhone, amely június 29-i bemutatkozását követő 74. napon átlépte az egymilliós darabszámot.
KIADÓK ALKONYA
Az elmúlt 12 hónap során 13 százalékkal kevesebb CD-t adtak el, mint azt megelőző egy év során. Az adatott az amerikai zenekiadók szövetsége tette közzé. A szövetség nyilatkozatából kiderül, hogy lassan felismerik, a 90-es évek terjesztési módszerei, termékkialakítása elavult, a mai vásárlók nagy többsége számára anakronisztikus.
    "Ki jár ma CD-boltba, amikor otthon a gép előtt azt veszek meg, amit akarok?" - szól az egyik idézett kérdés. A másik - "minek vegyem meg az egész CD-t, ha csak egy szám érdekel?" - szintén arra utal, a zenekiadók számára újabb nehéz évek jönnek, ha nem alkalmazkodnak.
    Eddig a zenekiadók fontos finanszírozó szerepet is betöltöttek, hiszen egy lemez felvétele, keverése jelentős összeget emészt fel. Ma a keverés, vágás nem kíván a stúdió-technikában jártas szakembert, akár egy 14 éves gyerek is képes rá, persze azért a jó hallás kívánalom, az Apple 250 ezer forintért megvásárolható Logic Pro szoftverével.
    A kiadók szerepe fontos volt a promótálásban, a hirdetésben is. Ma minden magára adó zenésznek van hivatalos honlapja, fent van az amerikai iwiw-en, a MySpacen, és ott van a számos rajongói szájt. Régen a kiadók juttatták el az új dalokat a rádióadókhoz, ma ez megtehető egyetlen összezippelt mp3-t tartalmazó e-maillel.
    Régen a kiadók finanszírozták a gyártás, szállítás, terjesztés és logisztika költségeit is. Lassan nincs gyártás, mert a zene elektronikusan terjed, nincs szállítás, terjesztés a neten történik. És így a merevlemezeket, mp3 lejátszókat és fénymásolókat sújtó Artisjus adóra sincs szükség.
Touch-siker
Az iPod touch nem várt sikert hozott egy 18 éves fiatalember számára - egy igazi amerikai álom és sikertörténet következik. Nick Haley ráadásul - angol. Három évesen kapta az első Macintoshát. Azóta már sokadik gépét fogyasztja, és az iPodnak is szerelmese.
    Ezért készített el egy rövid, nem hivatalos iPod touch reklámot, amit feltett a YouTube-ra. És a siker bekopogott. Az Apple megvette a reklámot és ez lett az iPod touch hivatalos reklámfilmje.
    A sikerről tudósító The New York Times kiemeli, hogy ma már nem kell ahhoz profi kreatívként dolgozni, nincs szükség milliós költségvetésre sem, hogy sikeres reklámot készíts, a trendet a fogyasztó generált tartalom jelenti. Ez utóbbi magyarul annyit tesz, hogy a YouTube videómegosztó szájtra bárki feltehet anyagokat, a nézők döntenek sorsa felől.
    És az ezerfejű cézár nem kegyelmez, lehetsz bármilyen ismert is, képes a porba sújtani, mélyen megalázni és képes felkapni, és olyan magaslatra emelni, amelyről még nem is álmodtál. A csoda-hirdetést egyébként a múlt héten mutatta be az Apple a televízióban, régi ügynöksége, a TBWA/Chiat/Day ezúttal hozott anyagot javított fel inkább technikailag és minőségben, mintsem tartalomban.
    A reklám, hamarosan felkerül a mozioldalunkra is, szinte minden iPod touch funkciót bemutat, a zenei aláfestést a brazil CSS együttes 'Music Is My Hot, Hot Sex' száma adja. A fiatalembert a dal szövege inspirálta, "ott szeretnélek megérinteni, ahol a zeném" - és ilyen tartalmas sorokból áll össze a dal szövege.
iPHONE FEJLESZTÉS
Az iPhone fejlesztők számára az Apple a honlapján fejlesztői útmutatót tett közzé, amely szabadon letölthető.







A lap tetejére


TÖRT iPHONE
Itthon elvben csak jövő tavasszal lesz iPhone, de Amerikából már több készülék jött be Magyarországra. Az eBayen is kapható, de a hazai Vaterán is fut egy licit, valahol 180 ezer forint körül tart.
    Az itthoni használathoz a készüléket ki kell kódolni, mert az hivatalosan csak adott szolgáltatónál használható. Azt ugye mondani sem érdemes, hogy az innovatív magyar kikódolás világhírű.
    Az Apple a hét elején hivatalosan is bejelentette, hogy a garancia nem terjed ki a feltört készülékekre.
    A fordító programok szerint ez azt jelentheti, hogy az esetleges iPhone szoftverfrissítések során előfordulhat, hogy az feltört iPhone elveszti akár az összes tudását is.
    Ezen persze mindenki mosolygott, ám az Apple kiadott egy iPhone szoftver frissítést, szám szerint az 1.1.1-t. Állítólag akad olyan kiütött készülék, amelynek egyes funkciói a frissítés után elvesztek. A blogokon persze már fut a "megteheti- e ezt az Apple?" beszély.
    Egy felmérés szerint minden tizedik iPhone-t Amerikában kiütnek, azaz más hálózatban kívánnak használni, mint az AT&T.
TELEFONÁLÁS TOUCH-RÓL
Az emberi akarat viszi előre a világot - íme egy újabb példa. Egy iPod touch tulajdonos csőrét nagyon piszkálta, hogy iPodja csak szörfölésre alkalmas, telefonálni nem tud róla, így kitűzte maga elé a célt, majd végrehajtotta, iPod touch-jával 3G-s hívásokat bonyolít. A részletes technikai elmondása helyett eláruljuk a titkot, a fickó zsebébe egy olyan PDA lapul, amely alkalmas 3G-s hívásokra és wi-fi kapcsolatra.
    Innen már nem nagy kunszt kitalálni, az iPod touch wi-fi-n éri el a zsebbe rejtett PDA-t, amely valóban bonyolítja a 3G-s hívást.
HÚZZA-E A MACET?
Az iPhone Európába érkezése kapcsán egyre több elemzés lát napvilágot arról, mennyiben segíti majd az iPhone a Mac eladást. Emlékezzünk, az iPod meglódította, és a lendület azóta is tart, itthon erről bármelyik viszonteladó szívesen beszél, az iPod valóban az áttérést indította, de nagyon sok első felhasználót is megnyert.
    Az említett elemzések egyben értenek egyet csak, az iPhone nem fogja csökkenteni a Mac eladásokat.
KUTYAPOD

Természetesen Amerikában egy kutyatulajdonos olyan ruhát szabatott kedvencének, amelynek az állat két oldalát fedő részébe egy-egy hangszórót varrtak be, a kutya hátán lévő részen pedig zseb található egy iPod számára. Az iPod vezérléséhez azonban nem kell lehajolni az állatig, a vezérlő a póráz végén lévő gazda kezében van. Íme a négy lábon járó hi-fi.
NBC-Apple vég
A Washington Post jelentette elsőnek, de később az érdekelt felek is megerősítették, hogy nem sikerült az Apple-nek és az NBC Universal stúdiónak megegyezni, így számos sorozat és műsor fog eltűnni az iTunes Music Store-ból. Az NBC már augusztusban jelezte, hogy nem szeretné az év vége felé lejáró szerződését meghosszabbítani, mire az Apple közölte, hogy nem igyekszik követni az NBC őszi műsorrendjét. (mint két óvodás gyerek a homokozóban.)
    A jelenlegi állapot szerint az NBC összes műsora december elsejével elérhetetlen lesz az Music Store-ból, ekkor jár le a szerződés.
    A napokban az NBC némi szerződésszegést vélt felfedezni az Apple magatartásában, amit levélben jelzett is, de pert nem kezdeményezett. A Washington Post értesülése szerint az Apple-t nem csak az NBC készül otthagyni, de a Warner Music-cal sem haladnak a tárgyalások a szintén lejáró szerződés meghosszabbításáról. Az Office tévé-sorozat rajongói máris megszervezték netes tiltakozásukat, amiért a két idióta - ahogy szól a honlap felhívásának szövege - képtelen egymással megegyezni.
    Az NBC műsoraránya egyébként 30-40 százaléka volt a Music Store összes műsorának - tehát nem kicsi a veszteség. Az NBC a 99 centes árat 2 dollár 99 centre kívánta emelni - állítja egy bennfentes, az Apple kiszivárogtatása szerint viszont az NBC a 4 dollár 99 centes árat tartotta volna elfogadhatónak - ezt viszont az NBC cáfolta.
    Az eltelt egy év során az NBC Music Store-os bevétele alig 15 millió dollár volt, ami még egy százaléka sincs a cég teljes árbevételének - ezt az állítást egy szintén anonimitásához és munkahelyéhez ragaszkodó NBC-s alkalmazott árulta el az egyik lapnak. Az NBC hivatalosan csupán annyit közölt, hogy az iPod csak annyira jó, amennyire jó a rajta lévő tartalom, értsd: nélkülük semmit sem ér az iPod.

iPod, iTunes, iPhone