Hirdetés

Az Adobe elgondolása a jövőről

Milyen az Adobe világképe? Erről legjobban a CS bemutató kapcsán megtartott cég bemutatató prezentáció árulkodik.

Az Adobe módosította küldetését, célmondatát, az eddigi mindent, mindenkor mindenhol- t a forradalmasítani az ötletek és információk összeillesztését - mondatra cserélte.

Mit is jelent ez a gyakorlatban? A mai világban az eszközök életciklusa lerövidült, gondoljunk csak a számítógépekre vagy a mobil telefonokra, de említhetnénk a szoftvereket is, hol van már a Norton Commander? És van aki azt kérdezi, mi is az a Norton Commander. A gyors változás miatt nehezebb a felhasználók figyelmét megragadni, hiszen egymás hegyén hátán jönnek az újdonságok.

Mindez a gyorsulás mögött ott a fokozott verseny az iparágon belül és iparágak között is. Az alkotókat ez a változás arra kényszeríti, készteti, hogy többet alkossanak és gyorsabban. A megszerzett tudás akadálytalanul átvihető legyen a médiák között. Az alkotás lehetősége pedig mindenki számára megnyílik.

Az Információ Korszaka után - ez volt az előző tíz év nagyjából - eljött a Dizájn Korszaka, ez persze inkább szlogen, mint pontos piaci trend, de a termék sikeressége - gondoljunk csak a Mac minire, az iPodra - nagyban múlhat a dizájnon is. Így a fejlesztésnek, marketingnek egyenrangú szereplőjévé lett a formatervezés.

A dizájn célterületei is megváltoztak, a kezdetben a nyomtatott felületeken dolgoztak a tervezők, alkotók, grafikusok, majd jött az Internet, a mobiltelefon és őrületes gyorsasággal a videó, az interaktív internetes játékok, az interaktív média. A stratégiai dizájn gondolkodásnak ma már mindezeket a területeket kell lefednie, figyelve számos paraméterre, a célra, az eszközökre, a szolgáltatásokra, az erőforrásokra ... és még számtalan egyéb tényezőre.

Ebben a környezetben az Adobe önmagának vezényelve azt a feladatot szánta, hogy vezesse a kreatív iparágat. Választási lehetőségeket kínáljon a különböző munkafolyamatok - legyen az hagyományos nyomtatott, webes, videóval kapcsolatos vagy más - végzői számára.

Az Adobe célja, ahogy már említettük, hogy a megszerzett tudást egyszerűen lehessen új területekre átvinni, hogy támogassák a tervezők közti együttműködést, illetve segítsék a tervező és más pozíciókban - tartalom értékesítők, üzletkötők - dolgozók közti kapcsolattartást. És ami még ennél is fontosabb, az árak. Az InDesignt, Photoshopot, Illustratort, Acrobatot, Bridge-t, Device Centralt és Version Cue-t tartalmazó Design Standard csomag nettó listaára 379 ezer, a Dreamweavert, Flasht és PS Extendedet tartalmazó Design Premium nettó ára 599 ezer forint.

A 299 ezer forintba kerülő Web Standard a Dreamweaver, Contribute és Fireworks a Bridge, Version Cue és Device Centralon túl, ez utóbbi három minden csomagban megtalálható. A Web Premiumban a Standard elemein túl megtaláljuk a Photoshop Extendedet, Illustratort, Flasht és az Acrobat 8-t, ennek a csomagnak az ára 509 ezer forint plusz ad.


fg
 

A lap tetejére


Alkalmazós írásaink

<