Hirdetés

AZ iPOD HATÁSA AZ APPLE TŐZSDEI MEGÍTÉLÉSÉRE
A dinamikusan növekvő iPod értékesítés láttán a vállalatértékelésben járatlan úgy vélheti, az Apple részvényesek híznak és gömbölyödnek, a nyereségrészesedés hazaszállításához külön talicska-tolókat fogadnak. Pedig nem. Sőt. A részvényesek összehúzzák a szemöldöküket. Miért? Mert az iPodon az Applenek kisebb az árrése, mint a Macintoshokon, azaz arányosan kevesebbet keres egy iPod eladásával, mint egy Macével. Amíg az Apple csak számítógépeket árusított, úgy egy elköltött dollárra több cent nyereség jutott - a költségek levonása után -, mint most. Az iPod értékesítésből lassan az Apple bevételeinek harmada származik - állapította meg a Reuters egyik jelentése. Ráadásul az iPod szórakoztató elektronikai cikként soroltatik be, és az ilyen gyártásában, forgalmazásában érdekelt vállalkozás megítélése eltér az informatikai cégekétől azonos gazdasági mutatók - árbevétel, költségek ... - esetén is. Így az Apple számára több lehetőség is nyitott, hogy megőrizze tulajdonosai bizalmát. Növelheti annyival eladásait, hogy a nyereség értéke ne csökkenjen, illetve csökkentheti költségeit - itt kimondottan a marketing költségekre gondol a Reuters.
JOBS A 25 KÖZT
A US News and World Report magazin szerint Steve Jobs is tagja a 25 legjobb üzleti vezetőnek, legalábbis a Harvard Egyetem JFK Üzleti és Kormányzati Tudomány Kara szerint. Az indoklás szerint Steve az Apple megalapítása, azaz 29 éve kereskedelmi újító, kultúra megújító és vállalkozók példaképe. Egymaga jelentősen befolyásolta milyen számítógépet használunk, miként hallgatunk zenét és nézünk videót. A 25 listán szerepel a nemzetközi kávézó hálózatot - Starbucks - alapított Howard Schultz, a lassan minden hasonló listáról elmaradhatatlanná váló Google-fiúk. És természetesen Bill és Melinda Gates is, ám meglepetésre az indoklásban a Microsoft neve nem jelenik meg, a listára kerülést a multi milliárdos Gates alapítványnak köszönhetik, amely a fejlődő országok élelmezési és egészségügyi problémáit igyekszik megoldani. (Kerüljön ide a U2-s Bono mondata a Live8 utánról: "Az Isten pénze sem elég.")
AUSZTRÁL iTMS
Az Apple október 25-én megfosztotta a kém-szájtokat egyik állandó témájuktól, bemutatkozott az ausztrál iTunes Music Store. A hosszú jogi-huzavonát követően a szokásos gazdag kínálaton felül az ausztrál könnyűzene több csillagát is megtalálhatja a világ túlfelén böngésző (Kylie Minogue, a Bee Gees és az AC³DC nem lokális csillag). Az Új-Zélandról is elérhető zenék ára: 1,69 ausztrál dollár egy dal, 6,99 egy egész album és 3,39 egy videó.
iPOD: A VALÓDI ÁR
A japán mérnökök darabokra szedték az új iPodokat, a videó lejátszására alkalmas 30 gigásat és egy nanot. A két zenegép "alaplapja", nyomtatott áramköre feltűnő hasonlóságot mutat. A nano alkotórészeit szokás szerint be is árazták a precíz és szorgalmas japán munkáskezek, így tudhatjuk, hogy 143 és fél dollár értékű alkatrészt tartalmaz a 299 dollárért kínált eszköz - ez 52 százalékos árrés, amit, ugye, csökkent a szerelés költsége, a szállítás, marketing, fejlesztés... A boncolás során kiderült az is, kik a fontos beszállítók. Nos a PortalPlayer a vezérlő chipé, a BroadCom a videó- dekóderé, a 30 gigás merevlemezt a Toshiba, a flashmemóriát a Samsung adja, amíg az áramellátottság felelőse a Philips. Stílszerűen a "We are the World" számot illene e hír hallatán most meghallgatni.
HÍRÉRZÉKENY iPODOSOK
A Béta News Agency netes felmérése szerint az iPod tulajdonosok fogékonyabbak az elektronikus média híreire, érdeklődnek a technikai újdonságok iránt. Szinte minden iPod tulajdonos tart otthon digitális fényképezőgépet, videokamerát, PDA-t, mobiltelefont és hordozható számítógépet. Az iPodosok 59 százaléka küld napi hat smst mobiljáról, 45 százalékuk naponta fotóz is vele. Az iPodot még nem vetteknél ez az arány 24 illetve 15 százalék. A jövőre nézve fontos adat, hogy az iPodosok 45 százaléka már töltött le videót az iTunes Music Store-ból (ennek a névváltása is időszerű lenne: iTunes Music and Video Store-ra - itt a ©!) függetlenül attól, hogy iPodja azt képes lejátszani vagy nem. A nagyon magas arány robbanásszerű videó iPod elterjedést sugall.
ÚJRAVÁGÁS iPODRA
Az iPod videó-lejátszó-képessége egyre inkább beindítja a nagy cégek fantáziáját, ám egyelőre csak piacpróbálgatás, tesztelés zajlik. Az ABC - meghatározó amerikai televíziós társaság - több helyi sorozatát duplán rögzíti, kimondottan videocast céljából. Az iPod videó felbontása jóval kisebb, mint a televízióé, így például a feliratok mérete nem mellékes, de ha egy levelet a képernyőn a néző el tud olvasni, akkor ezt az iPod kijelzőjén is el kell, hogy tudja - nem egyszerű az élet. A videocastok bemutatásakor a felmutatott 24 csatorna között nem volt még ott az egyik vezető New York-i, illetve chicagói televízió, amely az eddigi podcastjait - hanganyag - most videocastosítja.
XBOX ÉS AZ APPLE
Érdekes interjút adott a Microsoft Xboxért felelős alelnöke. A készülő 360-as jelzésű termék kapcsán kifejtette, hogy a vállalatok - így általánosságban - nem kényszeríthetik arra a vásárlóikat, hogy minden gyártó elgondolásának megfelelő fájlformátumban megvásárolják a nekik tetsző zenéket, videókat, játékokat. Ezért a gyártóknak együtt kell azon dolgozniuk - hangzott el -, hogy az eszközök közös nyelvet is beszéljenek. Kérdésre válaszolva az Apple-t és a Sonyt nevesítette a szakember, mint fontos potenciális partnercéget.
CÉGEK ÉS A VIDEO iPOD
Az Information Week hosszan értekezett arról, hogy a nagy videó-állománnyal rendelkező cégek számára vajon milyen kihívást hoz a videó iPod. Az elemzők egyetértenek abban, hogy feltűnően kevés tartalom tölthető le, ám magyarázataik már nem ilyen egybehangzóak. Az egyik markáns vélemény szerint a nagyok - filmcégek és televíziók - tanultak a zeneipar Jobs-i lerohanásából és nem kívánnak hasonló kiszolgáltatott helyzetbe jutni. Igaz, nincsenek is olyan világvég hangulatban, mint anno a zeneipar volt. A másik álláspont szerint a nagyok lemaradtak, lomhák és nem mozdultak rá a lehetőségre, aki korán kel, az sokat nyerhet. A két itthon is játszott sorozat - Lost és Született Feleségek - iPodosítása hatalmas siker, de két sorozat csepp a szappanoperák habzó tengerében, icurka-picurka részhalmaz a tévésorozatoknak. Ám e kevés is lehet nagy változás előhírnöke, többen máris a Disney-ABC csoportról beszélnek. Albert Chang, a Disney-ABC digitális videó csoport elnöke szerint cége növekedési lehetőséget lát a mobil eszközökre történő tartalomértékesítésben. Üzletpolitikájuk ezért nagyban épül a vezeték nélküliségre, a felhasználó kívánságának megfelelő tartalom szolgáltatására (video-on-demand), a szélessávúságra, az interaktív televíziózásra. A Disney rohamtempóban építi ki a fizetős videó-szolgáltatását, a jelenlegi kétszázezer előfizetői létszámot jövő év végére harminc millióra kívánják feltornázni. Ám ahogy az ABC, úgy a Disney számára is nehezen kezelhető a szerzői jogok kérdése. Az eddigi szerződések, amelyeket a gyártókkal, színészekkel, szerzőkkel, közreműködőkkel kötöttek, nem szólt a videocast formátumáról. Így nagy kérdés, hogy egy másfél órás mozifilm, amely után vagy ezer ember kapott kisebb-nagyobb összeget, videocastosítása esetén az említetteket mi illeti meg. A dolog egyértelmű, a média-birodalom szerint semmi, mert ha a szerződés nem szólt a videocastról, akkor övék a jog és lehetőség. Ha szólt, mint még nem létező médiáról, akkor viszont a vállalati jogászok be fogják bizonyítani, hogy a videocast nem is új média. Isteni perek, szakszervezeti tüntetések várhatók az új húsos-fazék aláereszkedése kapcsán. Biztos jól persze a jogászok fognak járni.
VÍRUST AKARUNK!
A Business Week két írása is foglalkozott az Apple-lel. Az egyikben a Mac OS X vírus-ellátatlanságának okát kutatták a szerzők. Két teória létezik. Az egyik szerint a Mac OS X operációs rendszer annyira biztonságos, hogy nem lehet rá igazán nagy kárt okozó vírust írni. A másik magyarázat szerint viszont olyan alacsony a piacrészesedése a Macnek, hogy nem jelent igazi "hírnevet" az, ha valaki sikeres vírust bocsátana a Macre. Az elemzés dodonai döntéssel zárul, a két teória egyaránt igaz, sőt, egymást erősíti. Persze évek múlva elérheti a Mac is azt a kritikus piacrészesedét, amely már kellő hírnevet adhat. A cikk a Mac OS X kapcsán kitér arra, hogy az operációs rendszert Jobsék öt éve teljesen újra írták, így az nem az 1980-as évek rendszerének toldott-foltozott változata, mára a lefelé való kompatibilitás is minimálissá zsugorodott (azaz OS 9-en futtatott programok már nem futnak a frissen vett gépeken). A Windows azonban megőrizte a lefelé való kompatibilitást - az utolsó nagy változás a 3.11-ről 95-re váltás volt, ahogy a név is mutatja 1995-ben -, ezért sokkal könnyebben feltörhető.
AZ EREDETI DIZÁJN NYOMÁBAN
A Business Week másik cikke az Apple dizájnját elemzi. Az Applenél - állítják a szerzők - először a dizájnja készül el egy gépnek, majd azt funkcionalizálják - teszik felhasználóbaráttá, lerontva az esztétikai értéket. Ezzel a felfogással szemlélve mindenki képességei szerint elgondolhatja, hogy milyen lehetett a "csonkítatlan" eMac, iMac, iBook vagy PowerBook terv. Az Apple dizájn-gondolkodása olyan erős, hogy a cégtől kiváló és más vállalkozásnál elhelyezkedő szakemberek még évekig őrzik az Apple-s látásmódot, ahogy ez számos sikeres vagy után lőtt dizájnon érződik.
WASHINGTON POST CAST
A Washigton Post amerikai napilap is csatlakozott a videocastot közzétevők dinamikusan gyarapodó táborához. Az ingyenes és hirdetésmentes videocatok híreket, rövid összeállításokat tartalmaznak és az iTunes Music Store-ból érhetők el. (A videocastok megtekintéséhez nem kell videó lejátszására alkalmas iPod, elég hozzá az Apple honlapjáról ingyen letölthető iTunes és QuickTime programok - ezek nem csak Macen, de pécén is futtathatók.) Az újság marketing igazgatója jelezte, a lap soha nem kért pénzt netes tartalmának megtekinthetőségéért. A hirdetők számára a videocast tízezer letöltés elérése után lép elő potenciális felületté.
ÁRNYÉK VETŐDÖTT...
Panasszal élt az Apple ellen egy kis New York-i hirdetési cég, szerintük az Apple iPod reklámjait készítő TBWA/Chiat Day "meglepően azonos gondolatokra jutva feltűnően egybeeső vizuális látványt ötvözött hasonló zenére". Az állítólag eredeti hirdetésekben is árnyalakok látszanak vörös, narancs, sárga és fekete hátterek előtt, miközben rap zene szól.
PHOTOSHOP TV
Szintén videó-iPod hír, hogy ma tette elérhetővé első adását a Photoshop TV. A heti adás tulajdonosa a National Association of Photoshop Professionals, műsorvezetői közt megtalálható Scott Kelby, Dave Cross és Matt Kloskowski. A műsor Photoshop trükköket, lépésről-lépésre haladó oktatásokat mutat be, és természetesen beszámol minden újdonságról, ami a digitális képalkotók világát érintheti.
MACWORDEXPÓ SZÓNOKOK
Az IDG felfedte a 2006-os MacWorld konferencia vezérszónokainak kilétét. Michael Rubin, a DroidMaker szerzője beszélget majd George Lucas-szal a Digitális Forradalomról. Elindulnak hatvanas évek végén, hetvenes évek elején megszületett technológiától és eljutnak a minden Macen megtalálható alkotást segítő szoftverekig. David Pogue aktuális újdonságokról fog szólni, de fellép majd a Photoshop guru Russel Brown is.
iPOD-VIDEÓK, MÉG
Már nem csak az iTunes Music Store, hanem az angol Showfootage.com cég és szájt is kínál iPod-videókat. Több ezer klippet - imbolygó gyertyafény, trópusi tengerpart, tűzijáték, számítógépes animáció - vásárolhatunk meg és tölthetünk le a honlapról. A klippek népszerűsítése érdekében a cég videocastot is üzemeltet, amelyre az iTMS-ben kell előfizetni és heti egy ingyen klippet ad.
MIZUJS, SHUFFLE?
A nano és videó iPod árnyékában meghúzódó kis tesó, a shuffle köszöni, jól van és eladásai rendesen nőnek. A shuffle egyik chip szállítója, a SigmaTel bevétele 31 százalékkal nőtt az utolsó és az azt megelőző negyedévet összevetve. Egyes elemzők hajlanak arra, hogy a shuffle vártnál nagyobb sikerességét a nano kijelzője körül zajló vitákkal magyarázza.
MIÉRT PONT AZ iPOD? (1)
A Business Week videó iPod sikerességét vizsgáló cikkének nyitó mondata ugyan leszögezi, hogy volt már videó lejátszására is képes mp3 lejátszó az iPod előtt, de az áttörést mégis az Apple éri, érheti, érte el. A siker egyik oka, hogy a korábbi eszközök nem "jöttek be" a felhasználóknak, nem találkoztak elvárásaikkal. Az iPod használók számára az iTunes Music Store kínál tartalmat, letölthető videókat - egy helyen, egyszerűen és egy egérkattintással. Nagyon fontos eleme a sikernek, hogy az Apple tartalomszolgáltatói megállapodást tudott kötni a Disneyvel és az ABC-vel. A cikk szerint a Microsoft lemaradt, ám nem engedheti át a videó-területet úgy az Apple-nek, ahogy az megtörtént a zeneszolgáltatással - nagy összecsapás várható. A Microsoft és hardver fejlesztő partnerei képesek ugyan remek hardvereket alkotni, ám azok messze elmaradnak az Apple felhasználóbarátsága mögött.
UNITED VIRTUALITIES
Ha bosszantanak a különböző digitális szerzői jogvédő megoldások (DRM) közti átjárhatatlanság - egyik szájton kifizetett zenét nem tudod feltölteni az mp3-lejátszódra eltérő jogvédelmi mechanizmus miatt -, akkor érdemes ellátogatnod a United Virtualities honlapra. Az onnan letölthető konverterrel a Yahoon vett zenéből iTuneson vett lesz és vica versa. A szoftver eltávolítja az mp3 állományból a DRM-részt, így biztosítja - a cég közleménye szerint - a zene szabad áramlását. Ez elég törvénysértőnek tŰnik, ugye? Nos a cég közleménye erre is választ ad, felhívja figyelmünket, hogy csak olyan felvételt konvertáljunk, amelynek mindenre kiterjedő DRM-jével rendelkezünk. Magyarra fordítva: itt ez a nagyon hasznos szoftver, de mi mossuk kezeink, ha csak egyszer is használod. Mmmm.
HÁTRÁNYBAN A MACESEK
"Jobban jársz, ha Windows felhasználónak vallod magad, ha állást keresel, még akkor is, ha Maces vagy" - tanácsolja a zdnet. A tanács alapja nem az, hogy a Windows elterjedtsége közel hússzorosa a Macének, hanem az, hogy a Mac használók liberálisabbak (nem a hazai politikai viszonyrendszerben értve), önállóbbak, függetlenebbek. Az American Express a honlapjára tévedő Macest arra kéri, hogy fusson el a legközelebbi közösségi könyvtárba, mert Macről a szolgáltatása elérhetetlen. Hasonló üzenetet kapunk számos banki honlapon is. Sőt. Ha állást keresnénk az államokban, azt sem érdemes Macről, mert a legnagyobb on-line állás-vadász szájt sem támogatja a Macet. Az pedig a legkevésbé sem meglepő, hogy az állás-szájt mögött álló személyzeti tanácsadó cég az American Express egyik kihelyezett erőforrás gondozója. Persze ez Amerika, így elkerülendő a rettenetes pereskedéseket, decembertől már Firefox kompatíbilis lesz a szájt.
INGATLAN-KERESKEDÉS IPODDAL
A videó iPodra alapozva megújította ingatlan-kereskedését egy texasi fiatalember. A kegyetlen konkurencia harcban elvérezni látszó ügynökség - három főiskolát tavaly végzett diák - kissé sörgőzös fejéből egy country esten pattant ki a nagy ötlet: iPodról bemutatni az eladandó ingatlant a vevő otthonában. Az ötlet nem maradt megvalósítatlan. "Nincs az a vevőjelölt, aki tartósan képes lenne nemet mondani, amikor a parányi iPodról kristály éles filmet lát leendő otthonáról" - állítja Sam Dough, az egyik cégtulajdonos. "Ráadásul ezt jelenlegi otthonában teheti, meg sem kell mozdulnia. Csak figyelnie a házimozija kivetítőjét."


A lap tetejére


YAHOO ÁRAT EMELT
A Best Syndication híradása szerint a Yahoo zeneszolgáltató részlege árat emelt, azaz megduplázta eddig előfizetési díjait. A havi előfizetők 6,99 dollár helyett 11,99 dollárt (2400 forint) kénytelenek novembertől fizetni, az éves előfizetési díj pedig 59,88 dollárról 143,88 (28.766 forint) dollárra nőtt. Két zeneszolgáltatási modell küzd a piacon. A letöltésenként fizetős, ilyen az Apple iTunes Music Store-ja, és a havi díjas, ilyen a Yahoo-é. Természetesen vannak, akik kombinálják a két alapesetet.
YAHOO VIDEO-iPOD RSS
A Yahoo oldalán külön RSS-hírszálat indított, amelyre előfizetve vastag sávszélességen áramlanak az iPod-képes videók az iTunes 6-unkba - innen már mi vezéreljük az áttöltést iPodra. A kezdő felhasználókat ábrák, képernyőfotók segítik lépésről- lépésre.
HOL VAGYTOK GYILKOSOK?
Mi a helyzet az iPod-gyilkosként beharangozott mp3-lejátszókkal? E kérdésre kereste a választ a PDANews tudósítója. A rövid válasz csupán annyi lenne, hogy e lejátszókat helyesebb lenne iPod-áldozatként hirdetni, de jöjjön néhány szám. Az angolos nevű, de japán Creative bevétele 86 százalékkal csökkent, amióta összemérte magát az iPoddal, az utolsó negyedéves nyeresége pedig alig hatszázezer dollár volt - egy éve még 4,8 millió dollárról szólt a cég jelentése. A többek által ismert iRiver majdnem egy millió lejátszót értékesített a harmadik negyedévben, nyereségessége 10,5 százalékkal csökkent.
FLASH-MEMÓRIA HIÁNY
A Samsung flash memóriájára épül az iPod nanó, ezzel e terméknek legnagyobb vásárlója is az Apple, a teljes termelés negyven százaléka kerül hozzá. A piacon - különösen a karácsonyt megelőző időszakban - nincs elég flash memória, amely hiányt leginkább az iPod konkurensek szenvedik meg. Egyikük vezetője meg vádolta az Apple-t, hogy letarolta a flash-memória piacot, a nagy tételre való tekintettel hihetetlenül alacsony áron szerzi be azt a Samsungtól. A nagy tétel miatt a Samsung nem tud más gyártó megrendelését fogadni - több távol-keleti mp3-lejátszó gyártó zárta be kapuit az elmúlt fél év során.
iTUNES GYILKOS?
Egy kimondhatatlan nevű délkoreai napilap technológiai oldalán megjelent híradás szerint a Samsung nem iPod-gyilkos mp3-lejátszón gondolkodik, hanem iTunes-gyilkos alkalmazáson. A Samsung elnöke olyan szoftverről álmodik, amely megkönnyíti a Samsung termékek használatát. Ez utóbbiakkal a három nagy mp3-lejátszót gyártók közé kívánnak kerülni 2007-re, 25-32 százalékos piacrészesedéssel. Ha e hír olvasása közben távoli kacajt hallottál, akkor az Steve mosolya volt.
iPOD ADATTOLVAJLÁSHOZ
Ezúttal egy skót biztonsági cég látta elérkezettnek az időt arra, hogy felhívja a cégvezetők figyelmét, az iPod nem csak zenehallgatásra alkalmas, hanem adatok, fájlok hordozására is. A FireWire-ös csatlakozás segítségével a 60 gigabájtnyi információ alig tíz perc alatt átkerülhet az iPodra, amely a biztonsági őrök szemében változatlanul nem több, mint egy dizájnos CDlejátszó ("amelybe persze hajtogatva tesszük be a CD-t" - vélte a velejéig Gonosz Almalap).
ADOMÁNY ROMBOLÁSHOZ
"Az emberi hülyeség határtalan" - szokták mondani, de hivatkozhatunk az alkotó emberi szabadságra is, ha a smashmyipod.com honlapra tévedünk. A honlap fenntartói adományokat várnak, hogy a beérkezett pénzből iPodot vehessenek, amelyet aztán szétvernek. A szétverésről készült videó felkerül a honlapra, ahol adományokat várnak, hogy a beérkezett pénzből ... (Az Almalap már számos elméletet hallott a Föld létrejöttéről, a Jancsó Miklós félét 1987-ben. E szerint "a Föld eleinte egy másik, nagyobb, szebb és okosabb bolygó bolondokháza volt. Aztán megszakadt a kapcsolat.")
1 000 000 VIDEÓ
Elkelt az egymilliomodik videó az Apple iTunes Music Storejából alig 19 nappal az árusítás megkezdését követően - ekkor jelent meg az ingyen letölthető iTunes zene-menedzselő alkalmazás hatodik verziója Macre és pécére. A MarketWatch szaklap szerint ez tempó felülmúlja a várakozásokat, valamint a jéghegy csúcsa (a Titanic nem letölthető). A Piper-Jaffray szakelemzője - csatlakozván másokhoz - úgy véli, hogy az Apple az iPod videóval egy nagyobb piacra nyitott ajtót, az otthoni szórakoztatás piacára. Az elemző rámutatott, Jobs több éves víziója kezd valóra válni, az iLife megjelenésekor beszélt arról, hogy szeretné, ha a Mac lenne a digitális-központja az otthonoknak.
iPOD VIDEO STUDIO
Az Apple terméknek tűnő iPod Video Studio sem az, aminek elsőre hisszük, nem csak nem Apple szoftver, de még Macen sem futtatható, kizárólag Windows alatt használhatjuk filmek, DVD-k és más képállományok iPod-videósítására.
TIGRIS FRISSÍTÉS
Letölthető a Tigris frissítése. (Letöltéséhez vagy az Alma menü Software update parancsát kell kiadni, vagy a System Preferences panelen a Software Update ikonra kattintani. A letöltéshez Internet kapcsolat megléte szükséges. Érdemes egy-két hetente megnézni, van-e frissítendő szoftver. Ha talál ilyet a Mac, akkor hasznos, ha gondosan elolvassuk, mit is frissíthetünk. Teljesen felesleges például AirPort vagy iTunes mobil telefon frissítést letöltenünk, ha nem rendelkezünk ezekkel az eszközökkel.) A mostani rendszer- felvarrás jobbítja az AirPort és .Mac szinkronizációs kapcsolatot, simít a CoreAudio (hangkezelés) és a Dashboard működésén. Ennek a frissítésnek a letöltése mindenki számára javasolt, tartalmazza a Tigris megjelenése óta végzett biztonsági frissítéseket is.
FRONT ROW ÉS PHOTO BOTH
Amit nem akart az Apple, azt megtette a MicMac, honlapjukról letölthető két olyan alkalmazás - a Front Row és a Photo Both -, amelyeket az Apple csak az iSightos iMacjével együtt szállít és nem is kívánta más géppel vagy önálló alkalmazásként elérhetővé tenni. A MacWorld csak a mi tájékoztatásunk érdekében le is töltötte a két szoftvert. A Front Row - távvezérlő nélkül - hibátlanul működött, a Photo Both pedig pont olyan volt, ahogy azt Jobs a gép bemutatásakor prezentálta.
VEGYÉL APPLE RÉSZVÉNYT!
Jeanne Munster, a Piper Jaffray elemzője "vegyél, ha bírsz" besorolásúvá minősítette az Apple részvényét. Az elemző szerint 37 millió iPodot fog az Apple idén eladni. Ugyan az Apple vezető szerepe a digitális zene értékesítésben - meglepő módon - bizonytalanságot visz a cég megítélésébe (sokkal gyorsabban változó piac, mint az Apple alapüzletéé, a számítástechnikáé), nem az iPod az egyetlen eszköz, amelynek fejlődése nagyobbá teheti a céget. Munster arra is felhívta a figyelmet, hogy az Apple két termékkel is jelen van az Amazon legkelendőbb elektronikai termékeinek tízes listáján, néggyel pedig a húszason. (Ez a mondat az Amazon megdicsőülése is, ha jól figyelsz.) Hamarabb lehet fekete és fehér nanohoz jutni, mint korábban, ami arra utal, hogy az Apple-nek sikerült javítani logisztikáján.
ELADÓ A PIXAR?
A Cinematic szaklap kivételesen nem az iPod és a Disney viszonyát elemezte, hanem Steve Jobs másik cégének, a Pixarnak a Disney Stúdióhoz való kötődését. Ismert, hogy a Pixar jó ideig a Disney beszállítója volt, Jobs számos egész estés számítógépen animált filmet készített, ebben a Pixar a No. 1. A Disney hét végén mutatja be az első nem Pixaros (Pixar készítette - somolygott helyesbítőleg a nyelvészzseni Almalap a leírtakon) számítógéppel animált rajzfilmet. Ha a film megbukna - szól a lap jóslata -, akkor Jobs az erő pozíciójából alkudozhat a Disneyvel, amely szorgalmazza az együttműködést. Ha a film sikeres, akkor még az is elképzelhető, hogy a Disney vételi ajánlatot tesz a Pixarra.
APPLE ÉS A LOGISZTIKA
A sikeres logisztika javításnak mond ellent a Business Week honlapja, amely a videó iPod számairól szól. Pontosabban szólna, de az Apple nem adott felvilágosítást, hogy eddig hány darabot értékesítettek az iPod csúcs kategóriás készülékéből - máskor ez a szám dobpergések közt hangzott el. A jelek arra utalnak, hogy az Apple ismét alábecsülte a keresletet - avagy valahol akadozik az ellátási lánc. A webes megrendelés esetén 5-7 munkanapos szállítást ígér a cég (ez a hazai megrendelőket ugyan nem nyugtatja meg, de lám, lám). Az iLaunch szerint az egyik chip gyártó kapacitás hiánya okozza a gyártás fennakadását, az iSupply viszont úgy tudja, hogy a kijelző hátsó megvilágítását biztosító alkatrészből nincs elég - a mobil telefonok is ezt használják.
DIGITÁLIS ZENEÉRTÉKESÍTÉS
A Bloomberg hírügynökség - amelynek tulajdonosa rekord kampányköltés után választatta meg New York polgármesterének - a digitális zeneértékesítésről közölt adatokat. Az elmúlt fél évben megháromszorozódott a digitális eladás, heti hat és fél millió dalt vásárolunk a neten - ám ebben a méretben stabilizálódni látszik az értékesítés. Ugyanakkor a CD értékesítés mértéke tovább csökken, így a kiadókra beköszöntött a hetedik nyereség-csökkenő esztendő.
100 DOLLÁROS NÖVEKEDÉS
A Red Harring hírszolgálat szerint a netes zene és videó vásárlás összértéke az első félében meghaladta - Amerikában - az egy milliárd dollárt, ez 16 százalékos növekedés 2004 első félévéhez képest. A kutatás eredménye szerint egyre többen vásárolunk a neten, egyre nagyobb összértékben. Érdekes számadat, hogy az első évben átlagosan 100 dollárért (20-24 ezer forint) vásárolnak az amerikaiak a neten, majd az összeg évi 100 dollárral növekszik. Mit érdemes árusítani? Szórakoztatóipari cikkeket, amelyek egyből használhatók - mint az iTunes zenéi.
MIÉRT PONT AZ iPOD? (2)
Miért iPodot vásárolnak az emberek? - tette fel magának a kérdést a Barnaby, amit aztán meg is válaszolt. A legtöbb válaszadó a "Miért iPodot vesz?" kérdésre a "barátságos felhasználó felületet" illetve az "ismert márkanevet" jelölte meg. A harmadik helyre a "társadalmi helyzetemnek ez felel meg" válasz került (magyarul: státusz szimbólum), a "baromi jól néz ki" a negyedik leggyakoribb ok. Roger Barnaby szerint az Apple hihetetlenül jó munkát végzett a márkanév tudatosításával, és ügyes technikával uralja a tömegtájékoztatást (magyarul: hirdet úton-útfélen). A többi mp3-lejátszóról szinte alig hallani.
PIXAR ÉS DISNEY
Lassan többet foglalkoznak az amerikai lapok a Pixar és a Disney lehetséges összeolvasásával, mint itthon a bulvár sajtó kreált hírességek esetleges házasságával. A tegnapi nap híre volt, hogy a Disney gondolkodik a Pixar megvételén, mára a CNN Money alcímű gazdasági magazinja kiderítette, hogy van az az összeg, amennyiért Steve Jobs eladná (a cég részvényeinek felét birtokolja Jobs). A két cég vezetősége két hét múlva találkozik kötetlen beszélgetésre, az esetleges megállapodást vagy az angyalok hozzák meg, vagy átcsúszik 2006-ra.
KOCKÁZATOS AZ APPLE?
A Prudential Investment elemzője Steven Fortuna (ugye a nevekkel nem illik gúnyolódni - nomen est omen: latin mondás: neved a sorsod) eggyel kockázatosabb besorolásúvá minősítette az Apple részvényét - a szórakoztató elektronika területe ingoványosabb, mint a számítástechnikáé -, ugyanakkor 17 százalékkal magasabb év végi záróárat vár a cégtől.
AZ AOL ERŐSÍT
Az AOL(America On-Line) megvásárolta a Cicrcuit Cities cég Music Now! netes zeneszolgáltatást - jelentette a Reuters, ezzel erősített a többi előfizetéses rendszert kínáló zeneszolgáltatóval - Real Networks, Yahoo, Napster - vívott háborújában. A számonkénti fizetést megvalósító iTMS jelenleg az AOL partnere. Az AOL számonként szintén 99 centet kér, de kínál egy 9,99 dolláros havi előfizetést is, amelyhez korlátlan letöltési és hallgatási (streaming) lehetőség jár. További öt dollárért válik lehetővé, hogy megfelelő hordozható mp3-lejátszóra át tudjuk tölteni a zenéket.
REUTERS AZ APPLE-RŐL
Miután az Apple részvénye lassan soha nem látott magasságokban szárnyal, a Reuters is elemzésben méltatta a cég sikereit. A szokásos megállapításokon túl kiderült, hogy még a leggyengébb nyári napon is másfél millió dalt adtak el az iTMS-ben, a szám szeptemberre 1,8 millióra emelkedett, és szinte biztos, hogy decemberben meghaladja a kétmilliót. Ha ehhez hozzávesszük, hogy alig 19 nap kellett egy millió videó értékesítéséhez - nincs oka a részvényeseknek panaszra.
AZ iTMS POZITÍV HATÁSA
Az iTunes Music Store indításakor számos találgatás látott napvilágot, mennyire lesz képes a kedvező ár a törvényes útra csábítani a fájl-cserélőkön nevelkedőket. Nos, a Mercury News felmérése szerint - előrebocsátva, hogy az eredmény messze nem egyedül az iTMS érdeme - aránylag jól. A kutatásban megkérdezettek hatvan százaléka használt illegális fájl-cserélőt egy-két évvel korábban, jelenleg alig 16 százalékuk teszi, azaz durván negyedére csökkent a törvényt sértők száma.
A SAMSUNG FELADTA
A Samsung egy hét után úgy döntött, még sem kel versenyre az iTMS-sel, nem épít ki saját digitális zeneszolgáltatást. A múlt héten épp ellenkezőjét állította a cég - személyesen a vezérigazgató és a szavait megerősítő cég-szóvivő. A 180 fokos fordulat Samsung magyarázata szerint az elnök szavait félreértette az összes jelenlévő újságíró, ott csak annyi hangzott el, hogy a Samsung teljes támogatásáról biztosítja azokat a szoftverfejlesztőket, akik Samsung készülékekhez letölthető zenét szolgáltató webes alkalmazást fejlesztenek. Lehet, hogy ez koreaiul hasonlóan hangzik, de magyarul...
A CBS BEADTA A DEREKÁT
A CBS a mai napig sikerrel állta meg, hogy ne legyen releváns iPod videós anyaga a neten elérhető. Ma megtört a jég, és a társaság (az egyik legnagyobb amerikai televízió) sci-fi sikersorozatának, a Threshold három epizódja is letölthetővé vált. A CBS illetékes vezetője a hír kapcsán új lehetőségekről, együttműködésről, technikai innovációról beszélt, az elemzők szerint a CBS épp időben ébredt, hogy ne maradjon le az ABC mögött. A két televíziós társaság nyilatkozataiban közös vonás, hogy aggályosnak vélik a szerzői jogok kezelését. Amíg egy zeneszámnak "csupán" szerzői, előadói és kiadója van, addig egy zeneszám hosszúságú film esetében tízszer annyi ember kapcsán merülhet fel jogvita.
A LUGZ SZILUETTJE
Újabb cég jelentette be, hogy az egyszínű háttér előtt rap zenére táncoló sziluett figura az övé. A lábbeli-gyártóként számon tartott Lugz három évvel ezelőtti reklámja valóban több média-szakembernek eszébe ötlött, amikor meglátta az Apple iPod reklámjának Eminemes változatát. A nyilvánvalóan naiv Almalap kérdése csupán annyi, hogy a Lugz és társai évekig miért ültek mély csendben és hallgatásban - az Apple táncoló figurái nem most jelentek meg. Persze a jog sérülése - már ha sérült - ez idő alatt talán pénzben kamatozhat.
DÉL-KOREA ÉS A VIDEÓ iPOD
A dél-koreaiak is vásárolhatnak már videó iPodot - de tartalmat nem találnak hozzá. Mi több, az Apple a közeljövőben nem is tervez ezen változtatni. (Hasonlóan kis hazánkhoz, ahol a hivatalos tartalom - iTunes Music Store - szintén elérhetetlen.) Tony Lee, az Apple Ázsia-Csendes Óceán térségi termék menedzsere* elismerte, hogy vállalata a szerzői jog szempontjából nem szigorúan definiált terepre ért, de úgy vélte, a koreaiak addig is örömmel töltögetik fel fényképeiket, családi videóikat az iPodra. A gondoskodó Almalap már most figyelmeztet, mielőtt kiadnád kezedből az iPodod, gondold meg, milyen videókat tartalmaz a híres tornásznők magán-tornagyakorlatairól.
* az Apple terület meghatározásai jól érzékeltetik az egyes földrészek súlyát a cég gondolkodásában - ebben nincs semmi rossz, ahol a bevétel, ott a gondoskodás. Magyarország besorolását az Almalap utoljára egy olyan térképen látta prezentálva, ahol Fokföldtől Kamcsatkáig tartott a hazánkat is elfedő területjelzés. Az Apple bevételeinek meghatározó része származik Észak-Amerikából, ezt követi Japán, a többi ország a futottak még és a kerekítési hiba közt vannak - ezért vagy azért. Az áruk terítésénél, akcióknál ... rendre ez a fontossági sorrend.
iWALKMAN
Az angol PocketLand cég frissítette Windows alatt futó iWalkman programját, amellyel Sony és Ericsson telefonokra lehet feltölteni iTunes számokat. A kis alkalmazás képes a zenéket mpeg3 és acc formátumúvá konvertálni, illetve felmásolni minden olyan eszközre, amely külső adattárolóként elérhető az adott gépről. Arról nem szól a hírhozó, hogy mit kezd a program az Apple DRM (digitális szerzői jogvédelem) rendszerével, mely a szépen csengő fair play nevet viseli.
STANFORD-CAST
Az Apple és a Stanford Egyetem egyezsége értelmében az iTunes Music Store-ból több száz podcast tölthető le, amely az egyetemhez kötődik. Nem csak előadások, gyakorlatok segédanyagok, hanem az egyetemi együttesek felvételei is, nem is szólva az egyetem labdacsapatainak meccs-közvetítéséről - a pompom lányok a videocasttal jönnek majd, reménykedett az Almalap.
JAPÁN ARTISJUS
Az Asahi japán portál szerint jövő áprilistól a merevlemez alapú mp3 lejátszókra külön adót vetnek ki Japánban - ezt leginkább az egyre ramatyabb mérlegeket felmutató zenekiadók követelték. Az Oktatási Minisztérium Kulturális Bizottságának Szerzői Jogokkal foglalkozó Albizottsága tárgyalt a lehetőségekről, milyen előnyöket hozhat egy ilyen adó kivetése. Az ellenzők arra hivatkoznak, hogy prejudikáció azt feltételezni, hogy akár egyetlen illegálisan megszerzett zene is felkerül az mp3 lejátszóra. Itthon az ARTISJUS matrica, amely hasonló indokkal kötelezően rajta van minden mp3 lejátszón, így az iPodon is, 3-25 ezer forinttal drágítja meg az eszközt.
MOTOROLA ÉS A ROKR
Az októberi számunkban konzekvensen a Nokiának tulajdonítottuk a ROKR-t, a világ első iTunes kompatíbilis telefonját, amelyet azonban a Motorola gyártott és gyárt - elnézést. A kirobbanó sikert el nem ért készülék utódjáról szólnak a hírek, a V3-t a Motorola V3i fogja követni. Ha valóban kijön karácsonyra a Motorola az új készülékkel, akkor ez az Apple-ös kapcsolat megerősödését jelenti. Sok elemző úgy véli, hogy a ROKR akkora bukás volt, hogy a két cég egy ideig pihenteti a zeneletöltős mobiltelefon témáját.
ROKR - ROSSZ PR?
A Motorola ROKR telefonjai csak a Cingular hálózatban használhatok zene letöltésére az iTMSből. Zeneszám kapacitásuk is jóval kisebb, mint az iPodé. A Cingular egyik vezetője szerint a készülék PR-je elhibázott volt, mert a fenti tényeket nem kommunikálta rendesen, a vevők jóval többet vártak el a telefontól, mint az tudott. Az új PR-hez igazították az árat is, amely 40 százalékkal lett kevesebb, mint volt. A két éves hűségnyilatkozat aláírása esetén már csak 149 dollárt kérnek a készülékért. A készülék értékesítése még ezek után is szép feladat lesz, tekintettel a következő hírre.
MOTOROLA RAZR V3I
A várakozásnak megfelelően a Motorola ma bemutatta a RAZR V3i-t, a ROKR utódját. A mobilban - helyes megnevezés ez? - a 1.23 megapixeles kamera, mikro SD-hely, Bluetooth és iTunes szoftver is elfért. Továbbra is 100 zeneszám tárolására és visszajátszására képes a mobil, amelyet a Motorola a Cingularral együtt tervez értékesíteni.
iPODOK SORSA
Az egyik ember szemete a másik ember számára aranybánya - nincs ez másként az iPoddal sem. Az újabb vagy nagyobb kapacitású iPodra váltók régi iPodjukat vagy valamelyik családtagjuknak ajándékozzák, vagy beszámíttatják az új iPod árába - erre egyre több Apple Store-ban is hajlandók. Megalakultak az első kimondottan használt iPoddal kereskedő cégek is - Amerikában. A novemberi Almalapban olvashattad, hogy az eBay-en az elmúlt hónapokban adott iPodot milyen áron adták-vették. Alig pár nappal azután, hogy az Apple felhagyott az iPod mini gyártásával, annak ára a használt piacon megemelkedett, a mini iPod lett a leggyorsabban retrová váló tárgy - divat rulez!
NAPENERGIÁS iPOD
A Real Technology új terméke a nap energiájával tölti fel iPodod, vagy más elektronikus eszközöd, például a mobil telefonod. A Soldius névre keresztelt napelemes töltő roppant környezetbarát - legyártása után, amelyről több környezetvédő azt állítja, hogy a gyártás jelentősebb környezet-szennyeződéssel jár, mint a későbbi megtakarítás. Bárhol használható, ahol rendesen süt a nap - Szahara, Karib tenger ... A töltés nem túl gyors, egy 60 gigás iPodot a Soldius 14 óra alatt tölt fel. Hasonló eszközt a mostani Almalap is bemutat.
WOZNIAK 38
Mikor kezdődött? Röpke 38 évvel ezelőtt, amikor egy szemüveges srác betévedt egy HomeComputer Clubba, az megtetszett neki, és ő is egyike lett a számos bütykölőnek. Steve, de nem Jobs, hanem Wozniak volt az úr, aki az Apple társ alapítója lett. A csendes, halk szavú, háttérbe húzódó Wozniak elment a mostani évfordulós találkozásra - így közel 200 Apple fanatikus is megrohanta a nosztalgia rendezvényt. Wozniak rövid visszaemlékezésében elmondta, hogy bátortalan volt, mindössze kétszer szólalt fel a klubban, először akkor, amikor bemutatta az Apple I-t, majd legközelebb akkor, amikor elkészült az Apple II-vel.
A SHACK IS
A Radio Shack is iPod viszonteladóvá vált, a cég eddig csak iPod kiegészítőket forgalmazott - több ezer más terméken kívül.
2006 NEHEZEBB LESZ
David Bailey, a Goldman-Sachs elemzője úgy véli, az Apple számára a jövő év nehezebb lesz az ideinél. A nehézséggel nem a hagyományos területén - ez a számítástechnika - találja magát majd szembe az Apple, hanem az újonnan meghódított zenei, de még inkább a meghódítás alatt álló videóterületen. NBC és a CBS is megkezdte tartalmának igény szerinti értékesítését, ahogy azt az ABC teszi az iTunes Music Store-ban. (A három hárombetűs cég a három legnagyobb televíziós-szórakoztatóipari vállalkozás.) Amíg az előző két cég 99 centért ad egy epizódot a legnépszerűbb sorozatából, addig az ABC 1,99 centért. Amíg az előző két cég videója bármely tévén könnyedén megtekinthető, addig az ABC-hez iPod is kell.
KARCOS VILÁG
A nano kijelző karcolódása továbbra is bíróság elé készül, a csoportos perhez angol és mexikói felhasználók is csatlakoztak, így a per nemzetközivé lett (holnapra a világ).
AZ iPOD HATÁSA A MACRE
A CNN Money gazdasági magazin műsorában számszerűsítették a "halo" effektusnak nevezett hatást az iPod és a Mac esetére vonatkoztatva. Idén egy millió ember vette meg azért élete első Macjét, mert jó tapasztalatra tett szert az iPoddal - ez a "halo" effekt. (A halo jelenthet bimbóudvart, dicsfényt, fényudvart, glóriát, gyulladás körletet, holdudvart, napgyűrűt, nimbuszt, igeként dicsfénnyel vesz körült vagy dicsfénnyel övezet. A halo hat pedig széles karimájú női kalapot jelent - forrás: Magyar-Angol Szótár 1.5.1. amely ingyen letölthető. Köszönet érte ezúton is.) A műsorban megszólított elemzők egyetértettek abban, hogy az Apple az iPod révén jóval nagyobb nyilvánosságot ért el, mint arra hirdetéssel vagy más hagyományos marketing eszközzel képes lett volna. Ráadásul a gyakorlati tapasztalat - az iPod használata - százszor meggyőzőbb, mint egy egész oldalas hirdetés. A szakértők az Apple következő nagy dobásának az Intel processzoros Mac megjelenését tartják.
MACINTEL
A MacIntel várhatóan 2006. januárjában mutatkozik be a San Francisco-i MacWorldön, ahol Steve Jobs tartja a nyitó beszédet. Az eredeti forgatókönyv szerint csak júniusra tervezték a bemutatást. Hogy milyen apró jelek szólnak mégis a januári MacWorld Expo mellett? Egy neve elhallgatását kérő hazai illetékes arra hívta fel az Almalap figyelmét, hogy Londonban nem csak élő videolánc közvetíti az amerikai eseményeket - Steve Jobs beszéde egyébként jó sávszélesség mellett a neten is követhető -, de utána nagyszabású fogadás is lesz, amelyet csak fontos bejelentések után tartanak. Melyik lesz az első Mac-Intel gép? Nos, a legtöbben - elemzők és felhasználók - a Mac mini elintelesedésére tippelnek.
SAFARI-FIREFOX
MacNN a böngészők versenyére vetett egy pillantást. A Safari lassú, de biztos növekedéssel elérte a 2,5 százalékot, a Macesek által szintén kedvelt Firefox is visszakapaszkodott a korábbi szintjére. A net használók 3,87 százaléka Mac OS X operációs rendszer használ. Honnan lehet ezeket az adatokat megtudni? Minden honlap látogatottsága rögzíthető egy log fájlba, amelynek két változata terjedt el, egy szűkebb és egy bővebb. Mivel a logfájl szöveges és minden kép, szöveg letöltése sort generál, ezért a nagy szolgáltatók vagy be sem kapcsolják a logfájl készítést, vagy a rövid log formátumot használják. Az Almalapot a Starking Óbuda hostolja, ők nem csak gyártatják a logfájlt, de feldolgozott formában hozzáférhetővé is teszik, ennek alapján közöljük az Almalap honlapjának havi látogatottságát és még pár adatot. Innen tudjuk mi is megmondani, hogy június óta miként változott havonta Windows (65,8 69,7 67,9 61,2 68,5 65,4), a Mac (31,0 26,0 27,8 35,0 26,7 30,2) és a Linux (2,3 2,1 2,1 1,8 2,1 1,7) platformról jövők aránya, illetve hányan használtak Explorert (46,0 49,5 46,5 41,7 49,2 44,5), Safarit (25,6 20,6 22,3 29,9 21,2 24,4) vagy Firefoxot (19,5 17,7 19,5 18,3 18,6 19,6).
AZ iPOD NETELÉSI HATÁSA
A TechWeb felmérést készített a számítógép és iPod használók netes-videó nézési szokásairól. Minden ötödik ember hetente több alkalommal is letölt és megnéz híreket, újdonságokat bemutató videót. Huszonöt százaléknál többen jelezték, hogy kedvenc sorozatukat számítógépen is nyomon követnék. A megkérdezettek több mint fele igazítaná saját életrendjéhez és vágyához a filmnézést, talk-show megtekintést. Az amerikai fiatalok a videóklipp hosszúságú videókat kedvelik, legyen az valóban videóklipp, filmelőzetes vagy sorozat-epizód. Kortól függetlenül a legtöbben videóklippeket töltenek le (62 százalék).
MOBIL ZENE A JÖVŐ
A Barneys szerint a mobilra letölthető zene nagyobb volumenű üzlet, mint az iTunes és a játékletöltés együtt. Az elemző cég szerint 2006-ban 4,4 milliárd dolláros piacról, 2008-ra 8,4 milliárdosról beszélhetünk majd. A legnagyobb növekedési lehetőség Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában lakozik.
iPOD - DÍJAK
A Használhatósági Világnapon osztották ki Angliában a Használhatósági Díjat, amelyet az Apple iPod kattintó-kereke nyert el. A díjosztó bizottság ezt találta az elmúlt időszak olyan innovációjának, amely "ösztönszerűen" használható. Az iPod lett a legjobb szórakoztatóipari termék. A legjobb szájt a Google-Local, mely segít a közelben megtalálni a keresett helyet. A legjobb kommunikációs szájt a flickr.com lett, a legjobb szoftver cím a Firefoxé.
JÁTÉKHANG LETÖLTÉS
Az Electronic Arts (EA) játékfejlesztő több játékának hangját, zenéjét letölthetővé tette. Ezentúl csengőhang lehet a Nascar Racing, a Medal of Honour vagy a Sims hangjaiból, zörejeiből. A hangkollázsok az iTunes Music Store-ban is megtalálhatók. Ha eddig megrekedtél egy játékszinten és végtelen ciklusban hallgattad a gépzenét, akkor ezt mostantól megteheted a géptől távol is, hurrá!
ZENEI KÖRNYEZETSZENNYEZÉS
A scotman.com honlapon közzétett tanulmány az mp3 használat hátrányairól értekezik. A kutatók több ezer mp3 lejátszó tartalmát átnézve úgy találták, hogy az azokon tárolt zenék 70-90 százaléka zenei szemét. Olyan dalok, amelyek nem a használó kedvence, nem fűződik hozzá emléke, nincs vele érzelmi kapcsolata - ezen megállapításuk megtételéhez az mp3 tulajdonosokat meg is interjúvolták. A fülhallgatós zenehallgatás mostanában divat, így sokan zeneileg szennyezik magukat.
WWW.PUBLICDOMAIN-TORRENTES.COM
(a címben nincs kötőjel!) A fenti címen több mint 500 iPodosított filmet talál a rajongó webjáró. A letölthető mozik szerzői jogáról a szájt úgy tudja, hogy azok ingyen hozzáférhetők (hahaha - kaccant a DRM tanult Almalap). Mindenesetre B, C és még aljább jelzett mozik mellett Buster Keaton rövid filmjei, Kidd kapitány, Dick Tracy, Popeye, Sherlock Holmes és Flash Gordon sorozat epizódok is letölthetők. Az aktuális Almalap ajánlat a "Mikulás meghódítja a Marsot" remekmű.
PODOMATIC
A kezdő podcast készítők számára nyújt segítséget a www.podOmatic. com honlap. lépésről lépésre megmutatja, miként készítheted el podcastod, helyet és teret ad a kész adásnak. A létrehozott podcastok erről az oldalról érhetők el.
A HÓNAP SPAMJE
"Ne fizesd túl Bill Gateset és a Microsoftot. Használj Macet!"
ADOBE-MACROMEDIA FRIGY
2005. december 3-ától az Adobe és Macromedia egyesülésének most már nincs akadálya. Az Adobe és a Macromedia bejelentették, hogy semmi sem akadályozza meg, hogy az összes szükséges hatósági vizsgálatot követően a két cég hivatalosan is befejezhesse az egyesülési folyamatot. A tranzakció hivatalosan 2005. december 3-án fejeződött be. Az akvizíciós szerződés értelmében a Macromedia részvényesek 1,38 részvényt kapnak minden egyes Macromedia részvényükért. Az ügyvezetők az Adobe új üzleti stratégiájáról New Yorkban, 2006. január 31-én, az Adobe éves gazdasági elemzői konferenciáján tartanak tájékoztatót. (szoftver.hu)