E-mail














 

Enfocus, a nagy túlélő


Az Enfocus igazán mozgalmas évet tudhat maga mögött. Nem csak a régi termékeiket újították meg, de számos új projektet is nyitottak. Ilyen például a CertifiedPDF.net, amely a kliensek és a nyomtatók közt biztosít jó kapcsolatot. Az Enfocus emellett megszenvedte látnoknak is beillő alapítója kilépését is: Peter Camps múlt télen vált meg a cégtől. Az Adobe, a nagy ellenfél, épp ekkoriban dobta piacra az Acrobat 6-ot.

Meg aztán itt van ez az ügy a CertifiedPDF-el. Az Adobe-ban "hitelesíteni egy dokumentumot" azt jelenti, hogy a tulajdonosa bizonyítani tudja jogosultságát egy hozzáfűzött "bizonyítvánnyal". Az Enfocus szintén "hitelesíti a PDF-et", de nála ez azt jelenti, hogy a fájl alkalmazkodik a standard alapkonfigurációhoz vagy a nyomtató speciális profiljához. Akik ezt használják, tisztában vannak vele, hogy mi a különbség, mégis zavaró lehet az azonos kifejezés két külön folyamathoz. A kezdők könnyen elcsúszhatnak ezen a banánhéjon. "Vita van arról, hogy miként illeszkedhetünk be egy olyan piacba, amelyet az Adobe ural - mondta Catherine McCarthy, az Enfocus észak-amerikai területi igazgatója. - Az emberek nem értik, miért lenne szükségük az Enfocus termékeire. Meg kell nekik mutatni, meddig mehetnek el az Adobe-val, és erre hány lapáttal tud rátenni a PitStop." Az Enfocus hitelesítő eljárása például nyomon tudja követni a változtatásokat a munka folyamán, így az esetleges hibák könnyen levadászhatók és helyreállíthatók.

Míg az Adobe gyorsan terjeszkedik, és a felhasználók mind nagyobb százalékát nyeri meg magának fejlesztett programjaival, mint a Photoshop és az Illustrator, az Enfocus begubózott a PDF szűk területére. Érdekes, hogy a két cég egyszerre rivális és együttműködő fél, hiszen az Enfocus nem lett volna képes olyan erős szoftverrel előállni, mint a PitStop, ha nincs az Adobe háttere, amire építkezhetne. Egyszerre dolgoznak egymással és egymás ellen. "Úgy érezzük, hogy nem akarunk mindenáron fej-fej mellett haladni az Adobe-val, mert partnernek tekintjük - mondta McCarthy. - De meg akarjuk erősíteni vásárlóinkat abban, hogy jól döntöttek, mikor mellettünk tették le a voksot."



A lap tetejére